ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין אמש (ראשון) לרשת CBS האמריקנית והתייחס למצב הפוליטי בישראל, ובין היתר להפגנות המחאה נגדו ונגד הממשלה.

נתניהו לתקשורת הזרה: "פועלים לעסקה, לא יודע אם נשיג אותה"

"כמובן שיש לנו הפגנות! יש לנו מחאות וגם דמוקרטיה. יש לנו הפגנות כבר 30 שנה. אבל העם הישראלי מאוחד, כמו שמעולם לא היה בעבר. הציבור הישראלי נותן בי אמון", אמר נתניהו.

עוד אמר נתניהו בראיון כי "אנו פועלים לעסקה, אך אני לא יכול לומר אם נשיג אותה. נגיע לעסקה אם חמאס ירד לקרקע המציאות". הוא הודיע שהוא מעריך את המאמצים של המדינות המתווכחות, והדגיש כי "חמאס התחיל עם דרישות משוגעות. מוקדם להגיד אם הם נטשו את הדרישות, אם יביאו דרישות הגיוניות ניתן יהיה להגיע להסכם". כמו כן, נתניהו התייחס לפעולה אפשרית של ישראל ברפיח, המעוז האחרון של חמאס ברצועה, והדגיש: "אחרי שנתחיל פעולה ברפיח המלחמה בעזה תסתיים בתוך כמה שבועות. אבל אי אפשר להשאיר את המעוז האחרון של חמאס בלי לטפל בו. אם נשיג עסקת חטופים הפעולה ברפיח תתעכב מעט אבל אם לא תהיה עסקה, נצא לפעולה ברפיח".

עוד הוסיף ראש הממשלה: "הרמטכ"ל יציג לי היום את התכנית לפעולה ברפיח ואת התכנית לפינוי האוכלוסייה. אין מחלוקת ביני לבין הממשל האמריקני לגבי הצורך בפינוי האוכלוסייה. נפנה אותם לאזור מצפון לרפיח. המצרים יודעים שאין לנו מטרה לדחוף את הפלסטינים למצרים. אנחנו מדברים איתם ומתאמים איתם כל הזמן. הסכם השלום עם מצרים לא בסכנה".