העיתונאי גדעון לוי התראיין אמש (ראשון) לעיתון "Arab News" הסעודי, היוצא לאור בשפה האנגלית, ותקף בחריפות את ישראל, על רקע המשך המלחמה ברצועת עזה. לדבריו, "ישראל מבצעת בצורה שיטתית דה-הומניזציה של הפלסטינים כדי לשמר את הכיבוש ואת קיומה של המדינה. ישראל יעלה מאוד במניפולציות שלה ובשטיפת המוח בכל העולם".

לדבריו של לוי, "אני חושב שכל המועמדים לראשות הממשלה בישראל, לא רק נתניהו אלא גם מועמדים מהאופוזיציה, מעדיפים לשמר את הכיבוש ולא לקיים יחסים עם מדינה חשובה כמו סעודיה. יש אהדה כלפי הפלסטינים אבל אני לא רואה שלמנהיגים ערביים באמת אכפת מהפלסטינים ולמרבה הצער הם נופלים בין הכיסאות כבר שנים רבות, כשהם נתונים למס שפתיים, ולכן הפלסטינים נשארים בודדים. יש הרבה גינויים, החלטות, אבל בסוף לא עושים דבר".

חיילים בעזה (צילום: יוסי זמיר פלאש  90)
חיילים בעזה (צילום: יוסי זמיר פלאש 90)

"העולם מעולם לא נקט באמצעים אמיתיים כדי לקדם את האינטרסים הפלסטינים, ובמיוחד ארצות הברית שטוענת שהיא רוצה לראות את סיום המלחמה, כשבמקביל, היא מספקת לישראל יותר ויותר נשק ותחמושת. ישראל למדה שאפשר בקלות רבה להתעלם מהדיבורים מסביב ולדבוק בהמשך המדיניות שלה, כי היא לא משלמת שום מחיר עליה. אני קורא לצדק, לא לשלום, אולי שלום יהיה הבונוס כשנצא מהמצב הנוכחי", הוסיף.

עוד אמר לוי: "יש 700 אלף מתנחלים בשטחים הכבושים, ואף אחד לא מתכוון לפנות אותם, לא ניתן להגיע למדינה פלסטינית כשיש מאות אלפי מתנחלים, חלקם אלימים, כולם אידיאלוגיים, ולכן אני לא רואה פתרון לשתי מדינות". בהמשך, התייחס לדיווחים כי ארה"ב מחפשת מחליף לאבו מאזן, בסוגיית "היום שאחרי", ועל הרצון לבצע רפורמות ברשות: "עבורי גם מרואן ברגותי יכול להתמודד, הוא היחיד שבאמת יכול לאחד את העם הפלסטיני, חמאס ופתח ביחד, האמנתי שגם הוא איש של שלום והוא הוכיח את זה בדרכים רבות".

"אני מקווה שהוא עדיין מסוגל להוביל את הפלסטינים, אין לי רעיון טוב יותר. אני לא בטוח שחמאס יקבל אותו היום, לפני 20 שנה כן, אבל היום לא בטוח. אני מאוד מאמין בו, ובגלל שאני מאמין בו, ובגלל שכל כך הרבה אנשים מאמינים בו, ישראל לא תשחרר אותו לעולם, וזה כל כך טרגי".