השרה לשעבר, לימור לבנת, תקפה הבוקר (שני) את החלטת שר החינוך קיש לבטל את פרסי ישראל בתחומי המדע, ואמרה: "אני לא זוכרת לא בתקופתי ולא בשום תקופה אחרת אירוע כזה. פרס ישראל מעולם, ככל שידוע לי או זכור לי, לא היה מקרה שבו שר החליט לבטל באחת מהקטגוריות".

בשיחה עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM: "זה פשוט לא היה. זה יכול לקרות רק תחת ממשלה שמחליטה לקצץ בתקציבי תנועות הנוער, בתקציבי הספריות הציבוריות, שכל דבר שהוא מריח מתרבות, כל דבר שמריח מאקדמיה, לא רק זר לה אלא מאוס בעיניה. איך יכול להיות שמדובר כאן בסדרי עדיפויות? שמעתי את יו"ר הוועד האולימפי לפני ימים אחדים מדברת על זה, משום שהיה צריך להיות פרס ישראל למצטיינים בספורט, והיא אמרה 'למה לבטל? מה עוד?'. זה לא ממשלה שיש לה סדרי עדיפויות, זו ממשלה שסדרי העדיפויות של ההם באמת רק בתחומים שנוגעים לעולם המאוד מאוד צר שתבין סמוטריץ' לבן גביר".

"באחד מהנאומים, ההצהרות, של נתניהו בעת האחרונה, מאז המלחמה, הוא זלזל ולגלג, וזה לא דבר שהוא חדש לי. הוא אף פעם לא הבין למה אני מבקשת עוד תקציב לתרבות, הוא אמר לי 'למה את מבקשת את התקציב לתרבות? הם לא יצביעו עבורנו', זה מאוד מתאים לו, ובוודאי לשותפים שלו. לכן, אני ממש מתפוצצת כשאני שומעת, עוד לפני שבן כספית חשף את הסיבה שבגינה. תשמעו, אני מסתכלת על המקרה הזה של פרסי ישראל, והזכרתי כבר תא העובדה שלוקחים את תלמידי המכינות הקדם צבאיות ומוציאים אותם משם, אבל לא נוגעים בתלמידי ישיבות ההסדר, אותם לא לוקחים כדי לשרת שירות מלא, אני לא מדברת על החרדים אפילו, אפשר פשוט להתפוצץ. אני מתפוצצת".

על הדיון בבג"ץ על החוק הגיוס, אמרה: "נושא חוק הגיוס הוא נושא שכבר מתגלגל שנים ארוכות מאוד לבג"ץ, וכמובן בוועדות כאלה ואחרות. הנושא הזה ב־2013/4, מתגלגל ומתגלגל, ומתקלקל ומתקלקל, ושום דבר לא באמת קורה. בג"ץ מוצא כל מיני, הוא שולח עוד הפעם את הנושא לכנסת, שהכנסת תחוקק, והכנסת לא באמת תחוקק מפני שתמיד יש את החרדים שנמצאים בקואליציה כזו או אחרת, בוודאי בנוכחית, הימין על המלא של נתניהו. לכן לא יקרה כלום להערכתי".

"הרי לא ילכו לגייס בכוח, אני גם לא בעד לגייס בכוח. צריך היה להגיע למקום שבו מחייבים את כולם, אבל כולם, גם חרדים, גם ערבים, לשרת שירות לאומי כלשהו. בין אם זה שירות בצבא או שירות לאומי מכל סוג שהוא. שירות לאומי כלשהו, כל אזרח ישראלי חייב לשרת".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM