ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט התראיין לאתר החדשות האמירתי "The National" והצהיר כי ישראל אינה יכולה לעצור את תכנית הגרעין של איראן במערכה צבאית. לדבריו, "מכיוון שחסרים לישראל פצצות וכלי טיס מתאימים לטווח כה רחוק".

אולמרט הדגיש כי "אנחנו יכולים להרוס לאיראן פרויקטים ותשתיות כמו מסילות ברזל, כבישים ושדות תעופה. ישראל יכולה לפגוע רבות בתשתיות האיראניות, אבל ישראל אין אמצעים להרוס את תכנת הגרעין משום שמטוסי החמקן המתקדמים שלה ה-F35 הם בעלי טווח מקסימלי של 2,200 ק"מ, והם אינם מסוגלים לטוס לבנדר עבאס למשל ולחזור לישראל".

הכור הגרעיני בבושהר (צילום: AFP via Getty Images)
הכור הגרעיני בבושהר (צילום: AFP via Getty Images)

"כמו כן, לישראל אין את היכולת לחדור לבונקרים האיראניים, כשמתקני הגרעין נמצאים בעומק של 50 עד 60 מטרים מתחת לאדמה, מה שהופך אותם לחסינים בפני כל מתקפה צבאית. פיטר לרנר, דובר מטעם צה"ל לתקשורת הזרה, אמר: "יש לנו אמון מלא ביכולות שלנו להתמודד עם כל האיומים באזור".

אולמרט גם התייחס לעניין החטופים בשבי חמאס, והביע תמיכה בהפסקת אש. לדבריו של ראש הממשלה לשעבר, "נתניהו דוחה עסקאות משום שאנשי הימין בקואליציה שלו יתנגדו לכך, זה עומד לפרק את הממשלה שלו תוך 24 שניות, לא 24 שעות. נתניהו מוכן להתעסק באינטרס הלאומי, לרבות חייהם של החטופים, עבור ההישרדות הפוליטית שלו. צריך להדיח אותו, אין סיכוי שהוא יכול להישאר בשלטון".

בנימין נתניהו (צילום: AFP via Getty Images)
בנימין נתניהו (צילום: AFP via Getty Images)

עוד תקף את נתניהו: "לעולם לא הייתי מפלרטט עם חמאס על חשבון הרשות הפלסטינית, זו הטעות הבסיסית במדיניות. אם ברשות הפלסטינית עסקינן, יש רק נושא אחד על סדר היום וזה השלום ופתרון שתי המדינות. אבל נתניהו לא רוצה לוותר על סנטימטר אחד של שטח".

הוא גינה את מדיניותו של נתניהו לפני 7 באוקטובר כלפי עזה. "לעולם, לעולם לא הייתי מפלרטט עם חמאס על חשבון הרשות הפלסטינית, זו הטעות הבסיסית של המדיניות ברמה ההיסטורית הגבוהה ביותר".