עליית מדרגה בצפון: מערכת "קלע דוד" יירטה הבוקר (שני) טיל קרקע-אוויר בשמי עמק יזרעאל. מפקד חיל הים לשעבר, אלוף במיל' אליעזר צ'ייני מרום, התייחס להתפתחות המדאיגה ואמר בשיחה עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM כי "אם זה אכן הגיע מלבנון - זו חדירה עמוקה מאוד לשטחה של ישראל, ואנחנו צריכים לראות את זה בחומרה רבה. זה צריך להטריד כל מי שעוסק בדבר הזה". 

הטעות הגדולה שלנו? "ברגע שאמרנו זאת, חיזבאללה לא מורתע"

"בחלק מהמקרים אנחנו לא מצליחים לגלות כטב"מים, כי הם מאוד קטנים. צריך לזכור שאזור הלבנון ועמק החולה שופע בציפורים. יש ימים שבהם מזג האוויר ותנאי הקרקע משפיעים. אם זה בא מלבנון - זו חדירה עמוקה ביותר", הסביר צ'ייני בפתח דבריו. 

בהתייחס לדברי שר הביטחון יואב גלנט על הזירה הצפונית, אמר: "המסר של גלנט הוא מסר מעניין מאוד. הוא אומר לנסראללה 'תקשיב ידידי, אתה קשרת בין עזה לחזית הצפונית, אבל אין קשר בין הזירות. אתה לא קובע את הכללים, אנחנו קובעים אותן'. גלנט מסביר לו שאין קשר בין הזירות, ואומר בצורה ברורה שגם אם תושג הפוגה זמנית בעזה, זה לא אומר שהאש תיפסק בצפון. חוץ מזה, הוא אומר שיש לו הזדמנות לעשות הסכם. לפי אמירת שר הביטחון, ישראל אומרת שהיא לא רוקדת לפי החליל של נסראללה. אני מאוד אהבתי את האמירה הזו, שאומרת שישראל תפעל בכל זירה בהתאם לאינטרסים שלה ולא בהתאם לאינטרסים של אף אחד אחר".

פרשנים אומרים שנסראללה מאבד את זה.
"אני מציע להיזהר. קראתי המון מודיעין בימי חיי על כל מיני מנהיגים. אלו שהיו להם בעיות בריאותיות האריכו ימים. אנחנו קוראים את אותם דברים, ואני חושב שאחרי ה-7 באוקטובר אנחנו צריכים להיות יותר צנועים. ראוי שנעבוד קשה וננצח את המלחמה הזו. אני משוכנע שצה"ל ינצח גם בדרום וגם בצפון, ושהתושבים יחזרו לבתיהם ויוכלו לחיות בכבוד. בוא נפסיק להתעסק באופי של נסראללה וסינוואר". 

כשנשאל על המתיחות מול ארה"ב, אמר: "הם לא רוצים להרחיב את המלחמה בצפון אבל גם אם נמשיך זה לא אומר שנגיע למערכה עצימה בצפון. גם האיראנים אמרו במפורש שהם לא רוצים להרחיב את המלחמה. זה נוח להם שישראל נמצאת באמצע ומותקפת על ידי חמאס חיזבאללה והח'ותים. למה להם להרוס את לבנון עכשיו במלחמה?".

לקראת חודש הרמדאן הזהיר: "צריך לדאוג שמבחינת דת המוסלמים יוכלו לעשות מה שהם רוצים. חלום חייו של סינוואר לגרור את כל המוסלמים סביבנו למלחמת דת נגד ישראל ולהכתיר אותו כמגן אל-אקצא".

סייע בהכנת הכתבה: אריק ברח"ד, רדיו צפון 104.5FM