השר גדעון סער התראיין היום (שני) בערוץ הכנסת והתייחס להמשך הישיבה בממשלה גם אחרי המלחמה. עם זאת, בריאיון סער הודיע כי אינו פוסל להישאר בממשלה עם הליכוד בראשות רה"מ בנימין נתניהו

גדעון סער בראיון מיוחד: "נתניהו אחראי מרכזי למחדל, אבל זה לא הזמן לבחירות"
לא קורא סקרים? נתניהו בארה"ב: "הציבור נותן בי אמון, העם מאוחד"

סער: "לא צריך ללכת לקונספט של ממשלות צרות. לדעתי צריך להפסיק עם החרמות, כולל נתניהו. לא שיניתי את דעתי על נתניהו, הייתי בדעה שצריך להחליף את השלטון. אני לא רואה את הדברים בצורה שונה".

גדעון סער, בנימין נתניהו (צילום: מארק ישראל סלם,הדס פרוש , פלאש 90)
גדעון סער, בנימין נתניהו (צילום: מארק ישראל סלם,הדס פרוש , פלאש 90)

כזכור, זו תמיכה נוספת בראש הממשלה מצדו של סער, לאחר שבתחילת השנה נפגשו השניים לבקשת ראש הממשלה בסוגיית "היום שאחרי". במהלך חג החנוכה האחרון השתתף סער בהדלקת נרות עם משפחות שכולות. סער היה במיטבו, נשא נאום ארוך וגם סיפק כותרות פוליטיות. בחלק הפוליטי של דבריו עקץ סער את אלה שלהגדרתו "עומדים עם סטופר ביד ומתעקשים לשמוע ממנו תשובה על השאלה: "מתי אתם פורשים מממשלת חירום של נתניהו?".

הפרשנות הגורפת בעקבות דברי סער לא השאירה מקום לוויכוח: רובם ככולם פירשו את נאומו של יו"ר תקווה חדשה כהצהרת כוונות בדרכו להשתלבות המלאה בקואליציה של נתניהו. את הערכה חיזקו גם תדרוכים רבים שהוצאו בקפידה מלשכת רה"מ, לפיהם שני היריבים המרים שעד לא מזמן נמצאים במסלול מהיר של התקרבות, נפגשים לשיחות אינטימיות קבועות ומתכננים תוכניות ההמשך.