דיון סוער התקיים הבוקר (שני) בוועדת החוץ והביטחון שבו התארחו משפחות החטופים, כשאחד המשתתפים, דני אלגרט, שאחיו איציק חטוף בעזה, הופיע לדיון עם טלאי צהוב. יו"ר הוועדה וחבר הכנסת יולי אדלשטיין פנה אליו ומשם החלה הסערה.

אדלשטיין פנה לאלגרט ואמר: "אתה יודע שב-2005 הייתי בין המובילים של המאבק נגד ההתנתקות, אני יודע אולי היינו מצליחים לא הייתם יושבים כאן, אבל זה לא הנושא. הייתה יוזמה של כמה אנשים לצאת למאבק עם טלאי צהוב, ואני אמרתי שכל מי שיענוד טלאי צהוב שינתק איתי מגע, 'שלא תראו אותי תומך שלכם'. אלגרט מיד השיב: "אז אני לא אדבר עליך, אסתכל לצד אחר".

אדלשטיין השיב: "אתה לא תדבר פה עם טלאי צהוב, אני אבקש מהסדרנים להוציא אותך". בשלב זה דו השיח עלה לטונים גבוהים, כשאלגרט אמר: "אני אדבר עם טלאי צהוב מכיוון שאני רואה רכבת שמגיעה לרציף ואתם קובעים מי לחיים ומי למוות. אתה לא תגיד לי מה לענות, אני מרגיש שואה, ואני גם אסביר למה אני עונד טלאי צהוב. אתה גם תצטרך לענוד אותו, תוציאו אותי בכוח, אני אשב פה ואדבר".

לאחר העימות עם אדלשטיין, אמר אלגרט: "אם צריך למות, אני מוכן למות, העיקר שנתניהו יילך. המדינה הפכה להיות מגדרה עד חדרה בלי קלישאה, ואתם עם ביבי. ואתם נותנים לו לעשות עסקאות כאלה, כמה נשלם לו?".