גורמים בלשכת ראש הממשלה טענו כי ראש הממשלה נתניהו לא קיבל דיווח על התרעת הסים, לא לפני 7 באוקטובר ולא בימים שאחרי המתקפה. עם זאת, אנשיו של נתניהו שינו בהמשך גרסה וטענו כי הוא ידע על עשרות  החלפות. לדברי אנשיו, מה שנודע לו אמש הוא הטענה, שלדברי הצבא אינה נכונה, על אלף כרטיסים שהוחלפו.

בתגובה, תקף העיתונאי בן כספית וטען כי "לשכת ראש הממשלה משקרת. במצח נחושה. וזה לא חדש, כידוע. נתניהו ידע על עשרות הסימים הישראלים שנפתחו בעזה בלילה. לא בזמן אמת. כאן, המחדל שייך למערכת הביטחון שלא זיהתה את הסכנה המידית והייתה שבויה בקונספציה (שאנחנו טוחנים מאז 7 באוקטובר). אבל נתניהו לא "גילה את זה בתקשורת". הוא נכח בעשרות דיונים מאז ה-7 באוקטובר בהם הנושא עלה וגם התבטא על זה. יש עשרות עדים. לי אישית יש שיחות עם קרובים לנתניהו מאוד על הנושא הזה מאז".

"נגמרה להם הבושה. הם לא מבינים שאם נתניהו לא ידע מה שכל פרשן צבאי או מדיני מתחיל יודע מה-8 באוקטובר, סימן שהוא מנותק, חייזר או דמנטי?", הוסיף בסוף דבריו.

כאמור, שעות ספורות לפני המתקפה ב-7 באוקטובר, אשר במהלכה נהרגו בעוטף יותר מ-1,200 אזרחים וחיילים, זיהו בישראל כי מאות מחבלי נוח'בה החליפו לכרטיס סים ישראלי בטלפונים שלהם, כך נודע היום.