היועצת המשפטית למשרד ראש הממשלה, שלומית ברנע־פרגו, אישרה כי המשרד מימן בזמן המלחמה עבודות בבריכה בביתו הפרטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה.

הדרישה לשיפוץ הבריכה בקיסריה מוכיחה: אין תחתית לחבית | בן כספית

הפרסום שנחשף לראשונה הערב (שני) בהארץ, מציג מכתב שהועבר באמצעות דוא״ל, בו נטען כי ב-26.11 התבקשו באישור מנכ"ל משרד ראש הממשלה עבודות תחזוקה שונות בבריכה במעון הפרטי של ראש הממשלה בקיסריה. "חשב מסר כי אישר עבודות אלו בהסתמכו על החלטת שכר שרים שקבע כי אוצר המדינה יישא בכל הוצאות המעון הפרטי בקיסריה לרבות הוצאות תפעול ותחזוקה הנדרשות למגוריו של ראש הממשלה ולמגורי משפחתו", נרשם. עם זאת, מציינת היועמ"שית לממשלה כי לא אושרה החלפת יחידות שיש ותיקוני אריחים ובשל כך היא בוטלה. 

בנימין ושרה נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)
בנימין ושרה נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)

רק לפני כשבועיים התייחסה רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, לסערת מימון עבודות הבריכה במעון הפרטי בקיסריה, ואמרה במהלך דיון בבית המשפט המחוזי בירושלים שבו העיד היועץ המשפטי לממשלה לשעבר יהודה ויינשטיין במשפט נתניהו, כי מדובר ב"שטויות, באמצע מלחמה לא עושים שום שיפוץ".

כזכור, בפרסום הראשון של "הארץ" בנושא את ההחלטה קיבל  כאמור מנכ"ל משרד ראש הממשלה ולפי מקור במשרד האוצר היא עוררה מחלוקת בינו לבית חשב המשרד שביקש לעזור את תפקידו.