לקראת עסקה לשחרור החטופים? נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר הלילה (בין שני לשלישי) כי הוא מקווה שתושג הפסקת אש בלחימה ברצועת עזה עד ליום שני הקרוב. לטענתו של ביידן, "היועץ שלי לביטחון לאומי אמר לי שאנחנו קרובים, אבל זה עוד לא נגמר". את הדברים אמר הנשיא האמריקני ביציאה מאולפני רשת NBC, שם עשרות מפגינים פרו-פלסטינים הפגינו ודרשו "להפסיק עם אספקת הנשק" ו"להפסיק את המצור על עזה והכיבוש". בריאיון שערך לפני כן לרשת האמריקנית, הדגיש כי "ישראל הסכימה לא לבצע 'פעילויות' ברצועת עזה בזמן חודש הרמדאן", וכי "יש התחייבות ישראלית לפינוי תושבי רפיח לפני שתתחיל במבצע לחיסול מה שנותר מחמאס".

בתוך כך, רשת אל-ג'זירה הקטארית מדווחת כי ישראל הסכימה לחזרה הדרגתית של תושבים פלסטינים לצפון רצועת עזה, להגביר את הסיוע ההומניטרי והפסקת הטיסות מעל הרצועה למשך 8 שעות ביום. כמו כן, הערוץ מדווח כי ישראל גם הסכימה לשחרר 400 אסירים פלסטינים, בהם גם מחבלים עם עונשים כבדים בתמורה לשחרורם של 40 חטופים ישראלים. 

עצרת משפחות החטופים  (צילום: אבשלום ששוני)
עצרת משפחות החטופים (צילום: אבשלום ששוני)

קודם לכן, דובר מחלקת המדינה האמריקנית מת'יו מילר שוחח עם עיתונאים, ונשאל האם ניתן להגיע לעסקה לפני חודש הרמדאן שמתחיל ב-11 במרץ. לדבריו של מילר, "לא ניתן לתת הערכת זמנים כי זה תלוי בחמאס, אנחנו מאמינים שעסקה היא אפשרית, ואם חמאס רוצה להקל על הסבל של העם הפלסטיני, הוא צריך גם להסכים".

עם זאת, מכשול עיקרי נותר תקוע במשא ומתן, וזה ההתעקשות של חמאס על הפסקה מוחלטת של פעולות צה"ל ברצועת עזה בתמורה לשחרור חטוף כלשהו. דובר הזרוע המדינית של חמאס אמר כי הארגון מבקש כי כל הפסקת אש חייבת לכלול סיום ארוך טווח למערכה הצבאית של ישראל בעזה. "אנחנו לא יכולים לדבר על שום 'הפוגה זמנית' או 'רגיעה זמנית' שאינה מבטיחה את הנקודות הללו", אמר דובר החמאס, שהוסיף כי כל עסקה חייבת לכלול את הסגת כל כוחות צה"ל מעזה ושיקום הרצועה. שני גורמים ישראלים אמרו לניו יורק טיימס כי המטרה הינה להגיע לעסקה לפני תחילת הרמדאן.