חבר הכנסת ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד שוחח הבוקר (שלישי) עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM ונשאל האם ייכנס לממשלה כדי לאפשר את עסקת החטופים. לפיד השיב כי "זה יהיה אסון מבחינתי, אסון לי, למפלגתי, בעיניי זה גם אסון למדינה, אבל בשביל עסקת חטופים אם הוא יוציא את הקיצוניים ניתן רשת ביטחון מסודרת כדי שהם יחזרו הביתה. זו חובתנו, חובתנו להם, חובתנו למשפחות. אם אני אתן את מילתי אני אעמוד בה, ואם נבטיח לתת רשת ביטחון אגן ניתן אותה - בשביל עסקת חטופים ורק בשביל עסקת חטופים אני מוכן".

כמו כן, נשאל לפיד האם ראש הממשלה נתניהו מונע רק משיקולים פוליטיים, ואמר: "אני חושב שלצערי לא רק בנושא הזה, בכל נושא מונע רק מהדבר הפוליטי וההישרדות שלו. נתניהו היה בכמה שבועות אחרי שבעה באוקטובר האיש שכולם הבינו שהוא הולך הביתה, ואז פתאום נצנצה לו קרן אור ועכשיו המטרה היחידה שלו היא הישרדות פוליטית. בגלל זה הוא לא כשיר, השיקול שלו הוא תמיד פוליטי. כל מה שמעניין אותו זה להישאר בלשכה".

בהמשך, לפיד התייחס למשא ומתן ולמגעים לעסקה לשחרור החטופים: "כולנו יושבים מול אותם נתונים ולא כולנו מגיעים לאותן מסקנות. צריך לעשות פה דרך ארוכה, צריך לעשות אותה בזהירות, אבל צריך לעשות אותה. אני חשבתי שזה לא נכון היה בזמנו לא לבוא לקהיר, זה נכון שהמערכת הישראלית היום נמצאת שם, בסופו של דבר זה חוזר כל פעם לשולחן של נתניהו, והשאלה הגדולה היא אם הוא רוצה לעשות עסקה או לא רוצה. זה מתנהל בינו לבין יועציו הפוליטיים למרבה הצער. מקווה שהם יגיעו למסקנה הנכונה, ניתן גיבוי לכל עסקה".

סייעה בעריכת הכתבה: שני רומנו, 103FM