המגעים לעסקה לשחרור חטופים: חמאס מסר היום (שלישי) כי עדיין קיימים פערים גדולים בהגעה להסכם להפסקת אש. עוד נמסר מארגון הטרור כי "דבריו של ביידן היו מוקדמים ואינם תואמים את המצב בשטח". זאת, לאחר שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן הביע הלילה אופטימיות כשאמר: "אנחנו קרובים, אבל זה לא נגמר עדיין". 

חיזבאללה דחה את ההצעה להסדר בצפון: "כל עוד הלחימה בעזה נמשכת"

במקביל, גם קטאר התייחסה לדבריו של הנשיא ואף סתרה אותו, כשמשרד החוץ בדוחא הצהיר כי אין התפתחות מיוחדת עד כה. בכיר ישראלי אמר לרשת ABC כי נתניהו  הופתע מכך שביידן הביע את תקוותו שתושג הפסקת אש עד יום שני.

בריאיון שהעניק לרשת NBC האמריקנית אמר ביידן כי "ישראל הסכימה לא לבצע 'פעילויות' ברצועת עזה בזמן חודש הרמדאן", וכי "יש התחייבות ישראלית לפינוי תושבי רפיח לפני שתתחיל במבצע לחיסול מה שנותר מחמאס".

כוחות צה''ל ברצועת עזה - חרבות ברזל (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל ברצועת עזה - חרבות ברזל (צילום: דובר צה''ל)

בתוך כך, רשת אל-ג'זירה הקטארית מדווחת כי ישראל הסכימה לחזרה הדרגתית של תושבים פלסטינים לצפון רצועת עזה, להגביר את הסיוע ההומניטרי והפסקת הטיסות מעל הרצועה למשך 8 שעות ביום. כמו כן, הערוץ מדווח כי ישראל גם הסכימה לשחרר 400 אסירים פלסטינים, בהם גם מחבלים עם עונשים כבדים בתמורה לשחרורם של 40 חטופים ישראלים. 

קודם לכן, דובר מחלקת המדינה האמריקנית מת'יו מילר שוחח עם עיתונאים, ונשאל האם ניתן להגיע לעסקה לפני חודש הרמדאן שמתחיל ב-11 במרץ. לדבריו של מילר, "לא ניתן לתת הערכת זמנים כי זה תלוי בחמאס, אנחנו מאמינים שעסקה היא אפשרית, ואם חמאס רוצה להקל על הסבל של העם הפלסטיני, הוא צריך גם להסכים".

עם זאת, מכשול עיקרי נותר תקוע במשא ומתן, וזה ההתעקשות של חמאס על הפסקה מוחלטת של פעולות צה"ל ברצועת עזה בתמורה לשחרור חטוף כלשהו.