אחוזי ההצבעה הנמוכים עד כה מעוררים חשש רב בקרב המפלגות הליברליות. לטענתם, מספר נמוך של מצביעים משחק לידיהם של המפלגות המוגדרות שמרניות. 

יותר ממיליון ורבע כבר הצביעו: ירידה באחוזים בת"א, עלייה במגזר הערבי | עדכונים שוטפים
המלך החדש של תל אביב? צפו בקבלת הפנים המלכותית לבן גביר

כך לדוגמא, בהודעה שהופצה במודיעין נכתב כי "אחוזי ההצבעה בבחירות המקומיות כרגע נמוכים מאד לעומת שנים קודמות. אבל אצל הקיצונים המשיחיים המטורללים כולם מצביעים. ולכן כשהשפויים במדינה לא מצביעים, זה מחזק את הקיצוניים. וזה יאפשר להם לכפות קיצוניות על כולנו. הם יכריחו את הילדות והנכדות שלכן ללכת לבית ספר עם חצאית ויאסרו על הבנות מכנסיים. והם יקבעו תכני לימוד הזויים ויפעילו הדתה בכל מקום. ויתעדפו ויפנקו את המגזרים שלהם - שגם בעיר שלנו לא נושאים בנטל".

המועמד לעיריית חיפה, יעקב בורובסקי פרסם: "ככל ששיעור ההצבעה יהיה עקבי, אנחנו בשיעור ההצבעה נמוך ביותר. כדי להביא קולות שלנו - יש להתבסס על אנשים מסומנים שלנו. מבקש מכל אחת ואחד מכם  לפנות לתומכיו ולהמריץ ההצעה עבורנו חשיבות ההגעה להצבעה היא קריטית. מבקש מכולם לשנס מותניים ולהבין שאם נצליח להוציא מאיתנו 10,000 אנשים, אז ננצח את הבחירות בסיבוב הראשון ולהיפך - אם לא נכפיל את המספרים, אז נהיה תלויים בחסדי שמים והאחרים".

הודעה דומה פרסמה גם המועמדת לעיריית תל אביב, אורנה ברביבאי. "אחוזי ההצבעה נמוכים מאוד. אנחנו רואים איך עוצמה יהודית מוציאה מצביעים לקלפיות. אם אנחנו רוצים לשמור על תל אביב-יפו ליברלית - אנחנו חייבים לצאת להצביע. אני המועמדת היחידה שאמרתי שלא אשב עם עוצמה יהודית. צאו להצביע, רק ככה נשמור על תל אביב", טענה. 

מנתוני ההצבעה בבחירות לרשויות המקומיות שמדווחים למרכז השליטה של משרד הפנים, עולה כי נכון לשעה שלוש אחר הצהרים הצביעו מעל 1.8 מיליון בוחרים, שהם כ-26% מכלל בעלי זכות ההצבעה, לא כולל הלוחמים שהצביעו בקלפיות באזורי הלחימה, חיילים בבסיסים שוטרים ובעלי תפקידים שמצביעים במעטפות כפולות שייספרו רק החל מהלילה. זאת לעומת 32.6% בבחירות הקודמות בשנת 2018. אחוזי ההצבעה הגבוהים ביותר עד כה נרשמו במעיליא וברכסים.

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד: "ירושלמים! רוצו לקלפי! אחוזי ההצבעה בעיר ממש נמוכים, מה שיבטיח שלטון חרדי-חרד"לי במועצה. צאו להצביע ליוסי חביליו ולרשימת 'האיחוד הירושלמי'".