שלבי ההצבעות בקלפי ומניין רוב הקולות בבחירות המוניציפליות, שנדחו ממועדן המקורי בשל המלחמה הגיעו לסיומן הלילה (בין שלישי לרביעי). ברוב הערים נרשם שיעור הצבעה נמוך מהרגיל, בחלק נמוך באופן יוצא דופן. המעורבות הנמוכה, שבאה לידי ביטוי בשיעור ההצבעה הכללי הנמוך מהרגיל, מעלה ספק בעניין ובאכפתיות של האזרחים בשאלה, "מי תהיה הדמות שתנהל את השלטון המקומי בישוב בו הם מתגוררים?"

יצא נגד בג"ץ ולהט"ב: ההתבטאויות הבעייתיות של ראש העיר החדש בחולון
שמרנים מול ליברלים: היכן צברו מפלגות הימין והשמאל הישגים משמעותיים?

יש לתהות, האם לא מדובר בחוסר עניין רחב יותר, בסוגיות פוליטיות בכלל בעת הזאת ולאור הנסיבות. יש להדגיש שהתוצאות אינן סופיות, נדרש עוד לספור את המעטפות הכפולות, ונראה כי ניתן יהיה להכריע סופית בחלק מהישובים רק מחר.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

המנצחים בבחירות לרשויות המקומיות באזור הדרום

באר שבע: רוביק דנילוביץ, שממילא היה מועמד יחיד בעירו, זכה ל 96.6% מהקולות (56,724). מבין כלל המועמדים ברשויות הגדולות, הוא קיבל את שיעור הקולות הגבוה ביותר, באחוז יותר מרז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון. 

למרות ההישג האישי המרשים והבלתי מעורער של דנילוביץ', ניכרת אכזבה בתוצאות של המושבים במועצת העיר. רשימתו ''דרך חדשה'', זכתה ל-13 מושבים במועצה (מתוך 27), שלושה פחות ממה שהיו לו בתקופת הכהונה הקודמת.

במחנה של ראש העיר התריעו מראש על שיעור הצבעה נמוך שעלול להיות בעוכריו והקמפיין בימים האחרונים שיקף את המסר הזה במה שנראה כמו מצוקת "גוועלד" מוכרת. התוצאה הזו תאלץ את דנילוביץ' לשיתופי פעולה משמעותיים יותר עם שאר הנציגים במועצה, יותר משהורגל אליו.

אשדוד: יחיאל לסרי "השאיר אבק" למתחריו וקיבל 48% מקולות התושבים, חמשת המתחרים רחוק מאחוריו. הפעם, הניצחון מובהק ממערכות קודמות בהן ניצח, מספר הקולות הכללי שקיבל גבוה מהקודמות. 

אשקלון: ראש העיר המכהן תומר גלאם זכה ליותר מ 58% מקולות תושבי העיר. המועמד איתי סער קיבל 27.5% והמועמדת השלישית, תמר קידר הסתפקה ב 12% מהקולות. גלאם, יחליק בקלות לתקופת כהונה נוספת. 

ערד: נרשם מהפך דרמטי, בו המועמד החדש, שגם חדש בישוב יאיר מעיין זכה ב-49% מהקולות. ניסן בן חמו, ראש העיר המכהן קיבל 41% מהקולות בלבד. 

ירוחם: זו עיר דרומית נוספת בה נרשם מהפך. עו"ד נילי אהרון זכתה בגדול במעל52% מהקולות והדיחה את ראשת העירייה המכהנת טל אוחנה שהצליחה לקבל רק כ 32% מהקולות.

דימונה: בדימונה בני ביטון ראש העיר הנוכחי הפופולרי ימשיך לתקופת כהונה נוספת לאחר שגבר על אבי בן זיקרי. ביטון השיג תוצאה יוצאת דופן לטובה כשגרף אליו 66.78 אחוז מקולות התושבים. בן זיקרי הצליח לשכנע רק 33.66 אחוז להצביע לו.

רהט: ראש העירייה לשעבר טלאל אלקרינאווי הביס את ראש העירייה הנוכחי המכהן עטא אבו מדיעם, כאשר זכה לתמיכת 70.8 אחוז מקולות המצביעים. אבו מדיעם קיבל רק לתמיכת 21.2 אחוז מקולות המצביעים. שיעור המעטפות הכפולות ברהט אינו גבוה ולכן קרוב לוודאי שהתוצאות האלה קרובות מאוד לתוצאות האמת.

נתיבות: בנתיבות ימשיך לתקופת כהונה נוספת ראש העיר הוותיק והמוערך יחיאל זוהר שההערכה אליו בין תושבי העיר השתקפה בתוצאות ובשיעור הקולות הגבוה שקיבל. הוא זכה ל 71.1 אחוז מהקולות, בעוד המועמד השני, טל אדרי הסתפק ב-28.6 אחוז.

אופקים: גם באופקים כהונת ראש העיר המכהן תתארך לקדנציה נוספת. איציק דנינו זכה לתמיכתם של 73.3 אחוז מתושבי העיר. המועמד השני, טל מגרה הצליח להביא רק 26.7 אחוז מהקולות להצביע לו.

מצפה רמון: בעיר בה התקיימה אחת ממערכות הבחירות הייצריות ביותר נרשם גם כן מהפך. אליה וינטר, פורמלית התמודד כנציג של מפלגת הליכוד, עם זאת, בעברו פעיל בגרעין התורני החרד"לי בעיר, שמזוהה אתו גם היום. וינטר ניצח וזכה ל-57.3 אחוז מהקולות את פלורה שושן שהתאכזבה כנראה מתוצאה שהביאה לה רק 38.6 אחוז מקולות התושבים.

מועצה האזורית רמת הנגב: ערן דורון, ראש המועצה הנוכחי ימשיך בתפקידו לאחר שקיבל 94.3% מהקולות לעומתו, מתחרהו, טל גרליץ הצליח להשיג בקושי5.7% מהקולות.

להבים: מהפך בפער לא גדול נרשם גם בלהבים, אלעד ארזי, מי שכיהן בעבר כמהנדס המועצה, תחת ראש המועצה המכהן, זכה שיתמכו בו 51.9 אחוז מהתושבים, בעוד יוסי ניסן, ראש המועצה הנוכחי יוסי ניסן קיבל 48.1 אחוז מקולות המצביעים.

לא ברור כמה מעטפות כפולות עדיין נדרשות להיספר, הפער כאמור קטן ויש להמתין לספירת כלל הקולות, עם זאת, ההישג של ארזי מרשים גם בהתחשב בכך שבחלק מתקופת ממערכת הבחירות לא היה בישוב, אלא בשירות מילואים ארוך. 

מיתר: מהפך גם בעיר הלוויין הזו, שמעון פרץ הצליח להשיג לזכותו 42 אחוז מקולות התושבים וניצח את ראש המועצה המכהן שמעון מזוז שקיבל רק 24.9 אחוז מקולות המצביעים.

עומר: ארז בדש, בנו של ראש המועצה המיתולוגי של הישוב- פיני בדש, ניצח כשגרף54% מהקולות לאמתחתו. המועמדת המתחרה, סימה כחלון קיבלה 46% מקולות תושבי הישוב בלבד. 

מועצה אזורית מרחבים: שי חג'ג', ראש המועצה המכהן, ימשיך לתקופת כהונה נוספת, לאחר שזכה ברוב מוחץ של 90% מכלל הקולות.