הבחירות לרשויות המקומיות: יאיר מעיין, ראש עיריית ערד הנבחר, שוחח היום (רביעי) עם ינון מגל ויוסי יהושוע בתוכניתם ב-103fm וסיפר על הניצחון בעירו ועל התכניות להמשך הדרך.

יצא נגד בג"ץ ולהט"ב: ההתבטאויות הבעייתיות של ראש העיר החדש בחולון
עסקת החטופים בדרך לפיצוץ? התנאים שחמאס מסרב לקבל | דיווח

בפתח השיחה אמר: "עברתי לערד כדי להתמודד לראשות העיר ולהיבחר, כדי להחזיר את ערד למקום טוב יותר. כשהייתי מנכ"ל רשות הבדואים ליוויתי את כל הערים בנגב, היה לנו ממשקי עבודה איתם, כולל ערד. בשבע שנים האחרונות הסתובבתי פה בכל הנגב, ומדי פעם קפצתי לערד וראיתי שבערד הכול עומד, וכל שאר הנגב מתפתח קדימה".

"גדלתי בירושלים, הייתי מנכ"ל עיריית ירושלים, שבע וחצי שנים אחרונות הייתי מנכ"ל רשות הבדואים", שיתף. "במלחמה הייתי סגן אלוף של אוגדת האש 252, ובהמשך מוניתי למג"ד גדוד העוטף להגנת יישובי העוטף. עד לפני פחות מחודש הייתי במילואים, וחזרתי מיד אחרי פה לערד".

"הרבה תושבים ראו שאכן מדובר בכוונות טובות של ציונות, התיישבות, של מדינת ישראל חשובה לי ולכן באתי לפה, כדי שהעיר ערד תהיה גדולה וחזקה, ונקדם אותה קדימה. בשבע שנים האחרונות גרתי במושב בנגב המערבי, כשהתחלתי להיות מנכ"ל רשות הבדואים עברתי לגור בדרום. יש לי ילדה אחת שאיתי, שאר הילדים גדולים, אחד מהם במילואים מהיום הראשון במלחמה, גם החתן שלי היה במלחמה", הוסיף.

הרמטכ"ל בצפון, דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

לאחר מכן אמר: "האתגר המרכזי של ערד זה אתגר הפיתוח, המצב הכלכלי, העיר בקריסה כלכלית. אלפי תושבים עזבו את העיר. העיר נחלשה מאוד מבחינה כלכלית, כוח הקנייה פה ירד. מכיוון שהקפיאו את הבנייה בעשר השנים האחרונות, אז זה בדיוק מה שאני מתכוון לשנות - לשווק פה מיד חמש אלף יחידות דיור, לפתח ולשווק את אזורי התעסוקה, שטחי מסחר, להביא לפה עסקים".

"היתר בנייה, שלקח פה שנים, נעשה אותו בכמה חודשים כמו שעשיתי במקומות אחרים, לקצר את התהליכים", הבטיח. "הניסיון העיקרי שלי וההצלחות העיקריות שלי בתחום של פיתוח, תשתיות ומגורים. אני מומחה בלקצר את לוחות הזמנים, ופה הכול קורה לאט. אנחנו נביא לפה את הידע והיכולת לעשות דברים מהר, ונניע את העיר".

"ערד הייתה פנינת הנגב, העיר הכי חזקה בארץ, יש פה החלפת אוכלוסייה, עזיבה של הזוגות הצעירים, ולכן התחייבתי שנשאיר את הצעירים ונחזיר את ערד להיות פנינת הנגב".

כאשר נשאל על המאבק בין החילוניים לבין החרדים בעיר אמר: "המאבק הזה עשה נזק אדיר לעיר, יצר תדמית של עיר בעייתית עם מאבקים. לכן קודם כל אנחנו מפסיקים, אין מאבק יותר. אני לא מייצג לא מאבקים ולא מלחמות, הכול בשלום, בסובלנות והסכמות. אני לא מייצג את החרדים, אלפי תושבי ערד שבחרו בי, בנוסף לחרדים, אמרו 'זה מה שאנחנו רוצים פה'. נקים פה עיר שכולם משתפים פעולה, החרדים יקבלו מה שמגיע להם. נשווק פה 10 אלף יחידות דיור ויבואו לפה 9 אלף משפחות של חילוניים ואלף משפחות של חרדים".

"העיר נתיבות יותר חרדית מערד, ראש העיר שיווק שם מעל 20 אלף יחידות דיור ואת רובן הגדול קנו ציבור ממלכתי ולא החרדים", הסביר. "כשנשווק פה 10 אלף יחידות דיור, החרדים יקנו 100 בשנה וכל השאר יקנה הציבור הממלכתי. ככה נחזיר את האיזון לעיר".

כשנשאל על פרויקטים מיוחדים בקנה, ענה: "פניתי לכמה שרים בעניין הזה במהלך הקמפיין, גם בנושא רכבת קלה, נחבר את ערד לרכבת לתל אביב. בגלל שמקימים את העיר לידנו, נקים בית חולים אזורי".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm