הפורום ליוצאי יחידות מיוחדות למען דמוקרטיה, המאגד יוצאי יחידות מסווגות במערכת הביטחון, שיגר היום (רביעי) מכתב לשר גדי איזנקוט בבקשה לפעול לקביעת מועד מיידי לקיום בחירות, זאת כדי "להביא לשינוי דחוף ויסודי במדינה". 

"ימכור את ביטחון ישראל": ליברמן מגלה מתי נתניהו יוביל לבחירות
הכישלון הגדול מתגלה: הנתון העגום של בני גנץ
טלטלה במחנה הממלכתי? זה התסריט שמפחיד את בני גנץ | אנה ברסקי

"איננו משויכים לשום מפלגה, אין אף גוף פוליטי מאחורינו, אנשינו הם מכלל קשת הדעות. המאחד בינינו הוא רק החרדה לעתיד המקום הזה", נכתב. "עוצמתה של מדינת ישראל מאז היווסדה היתה מבוססת על ממלכתיות, אמירת אמת, ולקיחת אחריות. ממשלת ישראל ריסקה לחלוטין את היסודות האלה בשנה האחרונה.

אנו מבינים שבלית ברירה יש כרגע סיבות להשארותך ליד ההגה לתקופה מוגבלת נוספת, לשם ייצוב המצב הבטחוני, ולשם החזרת החטופים - שזו משימה קדושה ועליונה. אבל בה בעת - אתה יודע היטב שבטחון זה לא רק כוח צבאי. בטחון זה בראש ובראשונה קיומה של ממשלה ממלכתית, אחראית, שדוגלת בדמוקרטיה ובליברליזם. בלי זה לא יהיה בטחון - וישראל תיאכל מבפנים ותיחרב".

עוד נכתב: "אנחנו מבינים בבטחון. יש מאחורינו במצטבר אלפי שנות שירות למען ישראל, בארץ ובכל רחבי העולם. את אויבי ישראל צריך להכריע בצורה ניצחת, בחוכמה ולאורך זמן, אבל עם ממשלה כזו - ישראל לא "תנצח" שום דבר. ממשלה שלא יוזמת את ה״יום שאחרי״ המלחמה, שנמנעת מכל מעשה מדיני, שמרסקת את הקשרים עם ארה״ב ואירופה, שמתאמצת בכוח להבעיר את הר הבית - היא ממשלה שלא תנצח כלום.

אסור לך להיות שכפ"צ פוליטי של ראש ממשלה מופקר ורעיל ושל כהניסטים חשוכים. אסור לחכות ל״אחרי המלחמה״, כי מבחינת נתניהו ישראל תישאר במצב מלחמה בשנתיים הקרובות לפחות.

במקביל להישארות חירום ליד ההגה - אנחנו קוראים לך להוביל עכשיו קו עצמאי ואמיץ, להתייצב פומבית נגד שלטון כהניסטי, להיאבק למען קביעת מועד מיידי לבחירות - כדי להביא לשינוי דחוף ויסודי במדינה".