הפורום ליוצאי יחידות מיוחדות למען דמוקרטיה, המאגד יוצאי יחידות מסווגות במערכת הביטחון, שיגר היום (רביעי) מכתב לשר גדי איזנקוט בבקשה לפעול לקביעת מועד מיידי לקיום בחירות. גורמים בפורום שעומדים מאחורי הפניה הסבירו ל"מעריב" את החלטתם לפנות דווקא לאיזנקוט.

"ימכור את ביטחון ישראל": ליברמן מגלה מתי נתניהו יוביל לבחירות
הכישלון הגדול מתגלה: הנתון העגום של בני גנץ

"לדעתנו גנץ בפועל לא עושה מספיק כדי להגן על הדמוקרטיה כשהוא בממשלה", טענו אותם גורמים, "הוא מתפקד מקסימום כסגן שר במשרד הביטחון. ביטחון זה לא רק איך יתבצע התמרון הקרקעי בעזה, ממש לא. ליקוי מאורות מושלם. איזנקוט יש סיכוי יותר גדול שיקשיב ויעשה משהו, 
והוא עם פחות אגו, אבל הכל יימדד כמובן רק במעשים". 

"דמוקרטיה זה לא מילה באוויר", הוסיפו, "כל מי שחושב שתהיה פה ממשלה שמובלת ע״י כהניסטים, שישפכו כספים על משיחיים, שיהפכו את המשטרה למיליציה, שיכשירו השתמטות המונית של חרדים, שינסו להבעיר את הר הבית, ועדיין כל העם הזה ימשיך לשאת בנטל ולשרת כאילו כלום - חי בסרט. בקבוצה שלנו יש הרבה אנשים שעשו בשביל המדינה הזו דברים מטורפים, בכל העולם, במשך שנים רבות - והיום חלק גדול מהאנשים האלה במקרה הטוב עם בחילה מהמקום הזה ובמקרה הרע כבר עזבו לחו״ל, ככה נראית סכנה קיומית".

בני גנץ, גדי איזנקוט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
בני גנץ, גדי איזנקוט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

מוקדם יותר, כתבו הגורמים לאיזנקוט: "אנו מבינים שבלית ברירה יש כרגע סיבות להשארותך ליד ההגה לתקופה מוגבלת נוספת, לשם ייצוב המצב הבטחוני, ולשם החזרת החטופים - שזו משימה קדושה ועליונה. אבל בה בעת - אתה יודע היטב שבטחון זה לא רק כוח צבאי. בטחון זה בראש ובראשונה קיומה של ממשלה ממלכתית, אחראית, שדוגלת בדמוקרטיה ובליברליזם. בלי זה לא יהיה בטחון - וישראל תיאכל מבפנים ותיחרב. עם זאת, יש לקיים בחירות בהקדם כדי להביא לשינוי דחוף ויסודי במדינה".