רוב תוצאות הבחירות לרשויות המקומיות שנערכו אתמול התקבלו, ועל פיהן מסתמן כי מפלגת ש"ס היא המפלגה היחידה שהתחזקה ברשויות ברחבי ישראל. הפרשן הפוליטי ישראל כהן (רדיו "קול ברמה") שוחח היום (רביעי) עם ענת דוידוב בתוכנית "איפה הכסף" ב-103FM והתייחס לדברים.

למה בני לא היה מכותב: ראשי המחאה מנצלים את המשבר בין גנץ לאיזנקוט
"נסראללה נמצא בעמדת הפסד": כך שינתה ישראל את המשוואה בצפון

איך אתה מסביר את ההצלחה שלכם בבחירות האלה?
"בעצם, אחוז ההצבעה החרדי נשאר די דומה למה שיש תמיד. ההצבעה במגזר החרדי, יש בזה מצווה ממש. מה שקרה, בגלל המלחמה והעובדה שלא היו כל כך קמפיינים בחברה הישראלית, אחוז ההצבעה החילוני ירד ואז זה מבליט יותר את ההצלחה הגדולה. דרעי שנים נלחם ברון קובי, והנה עכשיו הוא המנצח הגדול. בצפת זה מועמד שלו, מועמד שהוא הצליח לייצר קונצנזוס שלם סביבו. לדרעי עצמו יש גם הצלחה באלעד, הוא למעלה מעשור, אולי אפילו 15 שנים, שהוא מנסה להזיז את שרוליק פרוש. והיה קשה, פורוש שבע נשמות היה לו, והנה אתמול זה קורה ברוב של 10 אחוזים, לא על חודו של קול. בבני ברק שנים הכל היה נסגר רק בדילים, עכשיו הפעם אחד הבטיח ניקיון, אחד תחבורה, להגיד לך שמחר הם יעשו את זה? לא יודע, אבל לפחות ההבטחה נגעה לאזרח הקטן, לא רק לקהילות. החרדים יצאו פה מורווחים בבחירות הללו. צריך לשים לב, יהדות התורה, הפעם, הסיפור עם ש"ס גרם לקרע פנימי. גם זה גרם לאחוז הצבעה גבוה, כי ברגע שיש מחלוקת אנשים יוצאים יותר להצביע".

רון קובי (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
רון קובי (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

איך ייגמר בבית שמש?
"בית שמש זו שאלה, אם עליזה הייתה זוכה בארבעים אחוזים הסיפור היה נגמר והיא הייתה מנצחת. אבל עכשיו, ברגע שהיא מגיעה לסיבוב שני מול אחד מהמעומדים, השאלה הגדולה האם אותו מועמד יצליח לאחד סביבו את כל הקהילה החרדית. המאבקים עכשיו היו כל כך סוערים, קשה להאמין שאפשר לגשר. אבל אני חושב שבסוף כן האחריות תנצח, ובסוף הקהילה החרדית תתאחד והסיכויים של עליזה קצת יורדים".

אתה מעריך שהיא הולכת להפסיד?
"כן. ברגע שזה עובר לסיבוב שני יש מצב גדול שכל הציבור החרדי או לפחות רובו יתאחד סביב המועמד החרדי. יהיה מעניין לעקוב. ההערכה שלי, בסוף יתגברו עליהם".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103fm