פלורה שושן, שהפסידה במרוץ לראשות מצפה רמון לאליה וינטר, התראיינה היום (רביעי) ב-103FM והתייחסה לשינוי הדרמטי: "נלחמתי מול מכונה משומנת והרבה כסף, שהכינה את עצמה למעלה מעשור".

העיר הראשונה בשליטת מפלגת נעם? המהפך הדרמטי במצפה רמון

עוד המשיכה ואמרה: "עמדתי מול כולם. התוצאות הן אומנם תוצאות גבוהות אבל לא מנצחות, אנחנו המפלגה שקיבלנו הכי הרבה קולות. התאחדנו תחת המחנה הממלכתי". 

שושן נשאלה מדוע לא ניסתה לחבור לחרדים, וענתה: "אנחנו מדברים על פלג מאוד קיצוני שמוביל, הפלג של הרב תאו. קיצוני מאוד וקשה לעמוד מולו או לחבור אליו ולהסכים. יש הדרה של קבוצות שונות, כמו הלהט"בים, ישראלים שאינם יהודים. קרה משהו במצפה רמון, נשבר הלב, לא בגלל שלא נבחרתי אלא בגלל חוסר השוויון וההעדפה של קבוצה מאוד גזענית ומסוימת על פני מגוון הקבוצות הנהדרות שנמצאות במצפה רמון".

על השאלה איפה בעצם הם טעו: "זה קרה לפני כעשרים שנה, כראש רשות חיזק גרעין קיצוני שגורש מדימונה, ושיכן אותו במצפה רמון. התהליך קיבל את התנאים לצמוח, זה גדל והגענו עד הלום. אני לא חושבת שצריך למנוע, אבל כן לאזן, כן להביא אוכלוסיות אחרות, לא לחלק את התקציבים הגדולים באופן לא שוויוני. הם מחזיקים למעלה משש עמותות, הם קיבלו כסף ממשלתי, למעלה מעשרה מיליון. הרשות נשלטה על ידיהם, ראש עיר שהוא חילוני שנתמך על ידי הגרעין ושירת אותם. התהליך הזה היה צריך להיפסק. ברגע שהרשות השלטונית מרפדת את אותה קבוצה על חשבון קבוצות אחרות במקום, אז לגרעין או לחבריהם יותר כדאי להגיע. אני חושבת שנתתי פייט מאוד גדול, מול מכונה מאוד משומנת, עם כספים. המאבק היה מאבק מאוד מאוד קשוח, ועמדתי בו מה שנקרא בכבוד". 

באשר לסברה שישראלים לא רוצים לגור במצפה רמון, טענה: "אני חולקת עליך. כבר למעלה מעשור שהמגמה התהפכה, מצפה רמון ששוכן על הצוק הכי יפה, מצפה רמון הוא אחד המקומות היפים בעולם. עם מגוון הקהילות, והתהליך שהיה זה צעירים, אומנים, סטודנטים, אנשי עסקים שהגיעו, גילו את המקום, את היופי שלו והשילוב בין הקהילות". 

ששון נשאלה האם תצטרף לקואליציה במידה ויציעו, וענתה: "כרגע אני לא יכולה לענות לך. לא נראה לי שזה הכיוון הנכון, קשה לי מאוד לשתף פעולה עם קבוצה שהיא לא שוויונית כלפי כל התושבים במצפה רמון. המוטיבציה מאוד גדולה, המאבק רק התחיל. אנחנו אופטימיים".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM