בחדשות 12 דווח הערב (רביעי) כי חברי קבינט המלחמה שר הביטחון יואב גלנט והשרים בני גנץ וגדי איזנקוט, לחצו בימים האחרונים על ראש הממשלה בנימין נתניהו אודות סוגיית ההגבלות על ערביי ישראל ברמדאן, ורה"מ קיבל את עמדתם.

האיום של גלנט: ״לא אגיש חוק גיוס בלי הסכמת כל חלקי הקואליציה״
"ימכור את ביטחון ישראל": ליברמן מגלה מתי נתניהו יוביל לבחירות

על פי הדיווח, השרים ביקשו מראש הממשלה להדיר את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מדיונים על הר הבית ברמדאן, זאת מאחר ונטען שהם "לא סומכים על בן גביר, לא על המניעים ולא על השיקולים שלו, ואי אפשר לערב שיקולים פוליטיים בהחלטות כל כך רגישות". על פי הדיווח, נתניהו לבסוף קיבל את עמדתם.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר (צילום: דוברות המשטרה)
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר (צילום: דוברות המשטרה)

לאחר מכן, הביאו השרים לנתניהו מספר החלטות אותן מעוניינים לאשר בנוגע להר הבית ברמדאן: לא יוטלו הגבלות גורפות על כניסת ערביי ישראל למתחם. המשטרה תיקבע מיכסת מתפללים לפי שיקולי בטיחות בלבד. מגבלות פרטניות, רק לפי מידע מודיעיני כמו כעבר. וההערכה כי תותר תחילה כניסה של 50--60 אלף מתפללים.

מהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נמסר בתגובה לדיווח: "אני מצפה מראש הממשלה להכחיש את הדיווח על סוגיית הר הבית. מצפה ממנו שהחליט לא להיגרר אחרי הקונספציה של בני גנץ, לפיה שקט קונים בהתקפלויות ובכניעה לטרור, ועל כוונה להעביר סמכויות המצויות בידי השר לביטחון לאומי לידי קבינט הקונספציה".