הרב מוטקה בלוי, מבכירי דגל התורה, התראיין הבוקר (חמישי) ב-103FM, והתייחס לדרישתו של שר הביטחון יואב גלנט כי כל מפלגות הקואליציה יגיעו להסכמה בנוגע לחוק הגיוס. "אלו שלומדי תורה, בן גוריון ידע שיש מושג שנקרא 'תורתו אומנותו', שיושבים ולומדים. כל אחד מבין שמה שקרה לנו בשמחת תורה, באו לטבוח בנו כי אנחנו יהודים, לא כי אנחנו ישראלים", ציין. 

נחסם שוב: ההחלטה הדרמטית בארצות הברית נגד דונלד טראמפ
קשר ישיר מול החמאס: חולית הטרור שנעצרה בדרכה לפיגוע בישראל

עוד הוסיף כי "אלו שלא לומדים, יש כאלו שהולכים ועושים שירות לאומי חוקי, ממלאים את הזמן שלהם בהתנדבויות מסודרות. הצבא לא ערוך לקבל מסות של חרדים. אנחנו עשור שלם מנסים, אין בצבא. הצבא חי על פי מה שמורים לו במדינת תל אביב. ענייני מגדר, עניינים אחרים. אתם מבינים שחרדים זוהי קבוצה עם ערכיות?". בשלב זה, בחר בלוי להתעמת עם המגישה טל שלו. 

טל: יש ציבור גדול בישראל שהסיפור הזה של אוכלוסייה עם זכויות יתר, שלא מתגייסת ומקבלת בתמורה קצבאות מהמדינה, הוא כבר מבעבע. זה בסוף יכול להתהפך עליכם בדיוק הפוך. איפה יש מוכנות לתזוזה? אפילו סמלית? לתת לציבור המשרת איזשהו מסר שהוא לא סוג ב'?
"גברת שלו היקרה, את מדברת מתחושה או מידיעה או מסקר?

תיעוד מפעילות לוחמי חטיבת הצנחנים בחאן יונס (צילום :דובר צה"ל)

טל: מתחושה שעולה ברחוב החילוני חזק חזק ובציבור המשרת, ועולה גם בדברים של גלנט
"אני גם מסתובב הרבה בערים, נפגש עם אנשים שאינם שומרי תורה ומצוות, רוב העם אוהב את לומדי התורה. 

יהדות התורה באירוע סיום הבחירות (צילום: סיעת יהדות התורה)
יהדות התורה באירוע סיום הבחירות (צילום: סיעת יהדות התורה)

איזו פשרה אתם יכולים להסכים לה?
"מעניין אותי אם שלו יודעת כמה מקבל אברך שיש לו 10 ילדים ויושב ולומד כל היום? כמה מאות שקלים. לעומת סטודנט שמקבל מהמדינה כמה אלפי שקלים.

עם זאת, בחר להדגיש כי קיים רצון מצד החרדים לנהל שיח בנושא: "אני בעד אם יתאימו את המסגרות ויבינו שיש לנו את הערכים שלנו, בהחלט אם ימצאו את הפתרון הנכון, לא בכפייה, לא בהפרעה לערכים המקודשים שלנו - יש על מה לדבר, בהחלט".

הוא בחר לשבח את גלנט: "גלנט הוא אדם מאוד הגון וישר, ואמר את הדברים על השולחן, בואו נעשה הסכמות, לא כפייה. היו ניסיונות לשילוב חרדים במערך הסייבר וכל מיני, וזה אנשים מאוד מוכשרים, וזה לא צלח כי זה לא עמד במינימום הנדרש. בהחלט שאנחנו סוברים שאנחנו צריכים לתת, אגב הציבור החרדי נותן, הציבור החרדי הוא ציבור מתנדב, ציבור שנותן כתף". כמו כן, תקף את יו"ר האופוזיציה: "מי שהמציא את העניין של שוויון בנטל קוראים לו יאיר לפיד שעשה צבא קרבי מאוד בקריה בתל אביב בכתבה בעיתון 'מחנה'". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm