ראש הממשלה בנימין נתניהו השיב הערב (חמישי) לדבריו של שר הביטחון יואב גלנט על חוק הגיוס ואמר כי "אני בטוח שנוכל להתגבר על השוויון בנטל. איני מסכים עם הכוונה להכפיל את שירותי המילואים. אנחנו נקבע את הדרכים לקביעת היעדים. אפשר להשיג להסדר זה רוב בכנסת אבל גם ברור לי שאי אפשר להשיג הסכמה מוחלטת. בדמוקרטיה יש הסכמה של הרוב".

לאחר הסערה, גלנט לא חוזר בו: "יש צורך להוסיף עוד כוחות"
"ראשי הסיעות החרדיות היו בהלם": מאחורי הקלעים של הפצצה שהטיל גלנט

"אני מוקיר את עמוקות את לימוד התורה ואת התגייסותם לארגוני הצלה אזרחיים אבל אני חייב לומר שאי אפשר להתעלם מהתחושה הרווחת בציבור על הפער בחלוקת הנטל בביטחון. נקבע יעדים לגיוס לצה"ל לשירות האזרחי ונקבע גם דרכים למימוש היעדים הללו. בלי לפלג את העם. ברור שאי אפשר להשיג הסכמה מוחלטת יודעים איפה יש הסכמה מוחלטת? בצפון קוריאה", הוסיף.

כמו כן, העביר מסר לגלנט ולשותפיו בממשלה וטען כי "בחירות כלליות עכשיו פירושן שיתוק המדינה והפסקת הלחימה. חצי שנה בה המדינה תהיה משותקת. הלוחמים שלנו גם יהיו משוסעים. בבחירות כלליות יהיו אמוציות, התרסות, זה יהיה ירי קטלני בתוך הנגמש הלאומי שלנו כשאנחנו כל כך קרובים לניצחון. בחירות כלליות תוך כדי המלחמה הן חלום של נסראללה סינוואר ואיראן. אני יודע על מה אני מדבר. כל חברי הקבינט גם יודעים על מה אני מדבר. זה הזמן לאחדות והסכמות בתוכנו. אני אומר למנהיגי העולם - אל תטעו בנו, אנחנו נחושים להילחם עד הניצחון המוחלט. כל זה מושג בזכות גיבורי העם".

"דורש לדעת מראש את שמות כל החטופים שיהיו במתווה, לא נתקפל מול הדרישות של החמאס"

כמו כן, התייחס נתניהו למלחמה בכל החזיתות ואמר כי "מאז השבעה באוקטובר אנחנו מנהלים שתי מערכות - צבאית ומדינית. הצבאית נועדה להבטיח שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל. המדינית נועדה לתת לצבאית את הזמן והמשאבים הללו", אמר בפתח דבריו.

"אני פועל מול מנהיגי העולם והתקשורת העולמית כדי לאפשר חופש פעולה עבור כוחות הביטחון. כראש ממשלת ישראל אני מחוייב לשמור על האינטרסים הלאומיים שלנו. היום אני הודף יחד עם חבריי את הלחצים הבינלאומיים לסיים את המלחמה לפני שהשגנו את יעדנו. השבוע התפרסם בארה"ב מחקר שקובע ש-82% מהציבור האמריקני תומך בישראל. כלומר 4 מתוך 5 אמריקאים תומכים בנו ולא בחמאס. בצפון אנחנו מכים בחיזבאללה ומונעים מהם לממש את כוונותיהם. בדרום חיילינו נערכים להמשך - שיהיה ברור שיהיה המשך", הוסיף.

ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)

לדבריו, "ניצחון של חמאס מחייב הבסת כל הגדודים גם ברפיח. נעשה זאת תוך שמירה על הדין הבינלאומי. במקביל אנחנו עושים מאמץ בלתי פוסק להשיב את כל חטופינו. אני דורש לדעת מראש את שמות כל החטופים שיהיו במתווה. טרם קיבלתי תשובה. אנחנו לא נתקפל מול הדרישות ההזויות של חמאס. אנחנו נחושים להחזיר את כולם עם מתווה ובלי מתווה נילחם עד הניצחון המוחלט. בשילוב משא ומתן ויחס תקיף השגנו 112 מחטופינו. אנחנו נילחם עד הניצחון המוחלט. לאחרונה האחדות הזו התבטאה בהצבעה חסרת תקדים בכנסת. הפעם האחרונה שהיו 99 חברי כנסת יחד היה לפני 30 שנה בהסכם השלום של ירדן".

בתשובה לשאלת מעריב, אמר נתניהו כי "אני שמח שאנחנו מתחילים להחזיר את תושבי הדרום. אני חושב שיש צורך להיות יותר מדויק עם תושבי הצפון, גם כן שידעו בדיוק מה אנחנו מצפים מהם בחודשים הקרובים וזה יצא לפועל בימים הקרובים. לגבי ההסדר שאנחנו מחפשים, זה פשוט מאוד - יצירת תנאים שמאפשרים להם לחזור בדרך צבאית או מדינית".

בתגובה לדברים, תקף יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: " עוד מופע היסטרי של ראש ממשלה כושל ואשם. ישראל תנצח רק אם הממשלה הכושלת הזאת תיקח אחריות ותתפטר. ‏כל הסיסמאות והמשפטים היפים לא יסתירו את המחדל".