שאלת גיוס החרדים העסיקה השבוע רבות את הציבור הישראלי ואת התקשורת והמערכת הפוליטית. במסגרת סקר "מעריב", שאלנו כיצד על הממשלה לנהוג בסוגיה בוערת זו, שעומדת לפתחו של בג"ץ וצפויה לייצר טלטלה גם במערכת הפוליטית.

המניע העיקרי מאחורי חוק הגיוס אינו באמת גיוס חרדים | דעה

כ־49% מהנשאלים טוענים כי יש לגייס את כולם. 33% השיבו כי יש לגייס רק את מי שלא לומד, ו־12% השיבו כי יש להשאיר את המצב הקיים.
במסגרת שאלת הגיוס ניתן לראות כי 75% מהחילונים רוצים את הגיוס לכולם, כאשר 65% מהדתיים השיבו כי יש לגייס רק את מי שאינו לומד. לא פחות מ־59% ממי שהגדירו עצמם כחרדים בסקר - תומכים בהשארת המצב על כנו.

בחלוקה פוליטית, מי שמתכוונים להצביע לליכוד בבחירות עתידיות מעדיפים לגייס את מי שאינם לומדים (50%) על פני גיוס כולל (30%). לעומתם, רוב מוחלט של מי שמתכוונים להצביע למחנה הממלכתי או ליש עתיד (72% ו־70%, בהתאמה) תומכים בגיוס כולל של החרדים, כמו האחרים.

בחלוקה לפי דתיות: החילונים תומכים ברובם המוחלט בגיוס כולל (75%), המסורתיים חלוקים בין גיוס כל החרדים (45%) לגיוס מי שאינם לומדים (43%), רוב הדתיים־לאומיים (65%) בעד גיוס מי שאינם לומדים, ורק 19% מהם אומרים שצריך לגייס את כל החרדים. לעומתם, רוב המשיבים החרדים (59%) מצדדים בהמשך המצב הקיים, אבל 35% מהם אומרים שיש לגייס את החרדים שאינם לומדים.