סבב השיחות הבא באשר לעסקת החטופים צפוי להתקיים בקהיר לפני 10 במרץ, לכל המאוחר, זאת בהמשך לשיחות המו"מ בדוחא - כך נכתב היום (שישי) בעיתון הלבנוני אל-אחבאר.

האזהרה החריגה של ממשל ביידן לישראל: "הסלמה שלא ידענו כמוה"
עסקת החטופים בדרך לפיצוץ? התנאים שחמאס מסרב לקבל | דיווח

סבב השיחות מגיע על רקע המכשולים במו"מ, זאת בעקבות הדרישה של ישראל להחריג מספר האסירים הביטחוניים מהרשימה שהעביר חמאס – והעמדה הנחרצת מצדם שלא לעשות זאת. עוד נכתב כי מצרים פירטה במהלך השיחות את גבולות הוויתורים האפשריים, תוך שהיא סירבה להיכנס לפרטים שקשורים למצב בלבנון.

לדיונים אלו קדמו דיונים נוספים שקיימו גורמים אמריקאים עם גורמים מצרים, במהלכם הדגישו את החשיבות של הסכמה מהירה לעסקה והתחייבו כי לא יאפשרו הסלמה בלחימה בעזה. לאחר מכן מצרים וארה"ב החלו במגעים כדי ללחוץ על הממשלה בישראל לטפל במשבר ההומניטרי בעזה, והזהירו מפני ההשלכות של המשך הסירוב הישראלי להכניס סיוע נוסף לרצועה, שעלול לשבש את השיחות בין הצדדים.

במקביל, המצרים לא היססו להפעיל מכבש לחץ נוסף על חמאס כדי ללחוץ עליו לקבל את העסקה שהוצגה בשיחות - עד לשבוע הבא. הגורמים התחייבו להכניס יותר סיוע דרך מעבר רפיח ולשפר את חייהם של תושבי עזה. המצרים הראו גם יותר עקביות עם חלק מהדרישות של ישראל במו"מ, שלדעתם הכרחיות, כך לפי העיתון הלבנוני אל-אחבאר.

בקהיר הדגישו את הקשיים בכל הקשור לשחרור החטופים ונציגיה הבהירו כי "בשל חוסר התקשורת עם המנהיגים הפלסטינים בעזה – זה בלתי אפשרי להוציא את העסקה לפועל". הם מציעים כי במהלך הפסקת האש ייקבע מרווח זמן שבו שיהיה אפשר לאסוף את השמות של החטופים הישראלים והאסירים הפלסטינים שבישראל ולקיים את המשא ומתן על שחרורם. כל זאת עד שתושג עסקה שתעצור את המלחמה לחלוטין.

בקהיר הדגישו גם את הבטחת שלומם של החטופים הישראלים שעדיין בחיים, ואת החשיבות של שליחת התרופות והאספקה ​​הדרושה להם כדי להבטיח שהם יטופלו היטב בתקופת ההפוגה. 

ע"פ העיתון "אל-אחבאר", המשך השיחות באשר לעסקת החטופים צפויה להתקיים בקהיר לפני 10 במרץ, כאשר ארה"ב ומצרים הדגישו את החשיבות של הסכמה מהירה לעסקה בין הצדדים והתחייבו שלא לאפשר הסלמה בלחימה בעזה • קהיר הדגישה: "בשל חוסר התקשורת עם המנהיגים הפלסטינים ברצועה – בלתי אפשרי להוציא את העסקה לפועל"