שר התקשורת שלמה קרעי פרסם ציוץ היום (שישי) בטוויטר, וביקר בחריפות את יואב גלנט, זאת לאחר ששר הביטחון העניק הצהרה בנוגע לחוק הגיוס, וקרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לפעול למען הבאת מתווה מוסכם על כל חברי הממשלה לגיוס חרדים.

האיום של גלנט: ״לא אגיש חוק גיוס בלי הסכמת כל חלקי הקואליציה״

קרעי כתב: "השבוע, בעוד לוחמינו נמצאים בחזית, החליט מי שהחליט שזה הזמן לחרחר ריב ומדון בעם. בבגדים מהודרים ובהילה בטחונית החליט כי הוא השליט ובלעדיו לא ירים חבר כנסת את ידו בעד חוק שלא יקבל את אישורו והסכמת אלו החפצים בהפלת הממשלה. טוב עשה ראש הממשלה כשהבהיר שלבוש והילה לא להם נאוה תהילה, שהוא הממונה כאן, שיגיש גם יגיש הצעת חוק טובה בעיני העם, וכי כאן פועלים לפי רצון העם ולא בהסכמה מוחלטת בסגנון צפון קוריאה. במקום הסכמה מוחלטת כדאי להתמקד בנצחון המוחלט ובדרכים להגשמתו, כולל אגב שינוי תפיסה לגבי חלוקת הסיוע ההומניטרי שיביא להשבת חטופינו הביתה לחיים טובים ולשלום".

כזכור, גלנט אמר בנאומו: "אנו מוקירים ומעריכים את אלו המקדישים את חייהם ללימוד התורה. עם זאת, ללא קיום פיזי אין קיום רוחני. האתגרים הביטחוניים הניצבים לפנינו מוכיחים - כולם חייבים לשאת בנטל. כל חלקי העם".

לאחר מכן חשף: "בשבועות האחרונים נפגשתי עם ראש הממשלה, עם יו״ר המחנה הממלכתי, עם גורמים מרכזיים בקואליציה וראשי המפלגות החרדיות. את שאמרתי להם, אגיד כאן הערב: ניתן וחשוב להגיע למתווה מוסכם לגיוס - גם של חלק הולך וגדל מהציבור החרדי, התורם כבר עכשיו למאמץ האזרחי. אני קורא לראש הממשלה, להוביל מהלך משותף עם כל סיעות הקואליציה, ולהגיע להסכמות הנדרשות בנושא חוק הגיוס. אני מקווה כי גם חלקים באופוזיציה יצטרפו למתווה שיגובש".

לסיום הדגיש גלנט: "כל חוק גיוס שיהיה מוסכם על כל מפלגות ממשלת החירום - יהיה מקובל עליי. אבל, ללא הסכמת כלל חלקי הקואליציה - מערכת הביטחון בראשותי לא תגיש את החוק. נשיאה המשותפת בנטל חיונית לניצחון במלחמה. זה לא עניין מפלגתי זה לא עניין מגזרי, זה עניין לאומי - ביטחוני עליון".