הכאוס בקבינט נמשך, ולפי דיווח של חדשות 12, בישיבה האחרונה התעמת השר בצלאל סמוטריץ' עם היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, והרים עליה את הקול. "בנושא הפנסיות אמרת שלא חייבים לדון עכשיו בגלל מלחמה, למה בנושא הגיוס לא יכולת לומר שנדון אחרי המלחמה? 5000 חרדים שיתגייסו עכשיו לא יהיו אלה שייצאו לפעולה ברפיח".

גורמים ביהדות התורה: "היסוד לכל מתווה גיוס – ללא הגבלת לומדי תורה"
סקר מעריב: רוב מצביעי גנץ ולפיד בעד גיוס בני ישיבות; כמה בקרב מצביעי הליכוד?

לפי הדיווח, היועצת המשפטית השיבה "מה זה קשור אלי?", וסמוטריץ' דפק על השולחן ואמר: זה קשור גם אלייך. גם אתם צריכים להבין את חשיבות האחדות בעת הזו. לא טיפלנו בזה 75 שנה. לפתור את זה בתוך חודש זה על גבול הבלתי סביר. יש פה עכשיו עניין של פיקוח נפש. כולנו נבלע צפרדעים ונבין שזה לא הזמן לבחירות".

בשלב זה התערב השר חיליק טרופר ואמר לסמוטריץ': "מה אתה רוצה מהיועמ"שית? אתה השלטון. תחליט מה שאתה רוצה. זו העת לטפל בנושא של השוויון בנטל".

לשכת גיוס בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
לשכת גיוס בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עימות נוסף שהתרחש בישיבה, על פי הדיווח, היה בין השרה מירי רגב לשר הביטחון יואב גלנט. "למה אתה וגנץ רוצים להביא לבחירות? מה היה לך כ"כ דחוף?", הטיחה בו. " אתה לא חושב שזה פוגע במאמץ המלחמתי? מה היה חשוב לך להביא את הווטו לגנץ? אתה שר הביטחון"

השר גנץ התערב ותהה: "מה זה קשור אליי?". רגב השיבה: "אני באמת לא יודעת. איך ייתכן שגלנט נתן לך את הכוח הזה?". גלנט הבהיר: "אני לא קראתי לבחירות. זה לא מופיע בנאום שלי. זו שעה שבה כולם צריכים להתגמש"