ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון הערב (שישי) עם השר ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ והביע מחאה על כוונתו לטוס בשבוע הבא לפגישות עם בכירים בממשל האמריקני בוושינגטון, כפי שפורסם בכלי התקשורת.

"איתכם במסע": גנץ וטרופר נכנסו "מתחת לאלונקה" בצעדת משפחות החטופים לירושלים

גורמים בסביבת נתניהו אמרו כי גנץ טס ללא אישור ראש הממשלה, ובניגוד לתקנון הממשלה, שמחייב כל שר לאשר את נסיעתו מראש עם ראש הממשלה, לרבות אישור של תכנית הנסיעה.

מוקדם יותר אמר גנץ: ״עם ישראל כולו מאוחד, חזק ואיתן במסע לניצחון הצבאי, החזרת חטופינו והבטחת עתידנו. הבוקר הצטרפתי ביחד עם השר חילי טרופר למסע אלונקות שערכו משפחות החטופים. אנחנו לא עוצרים במסע – עד שנביא אותם הביתה. אנחנו בשעת רצון של החברה הישראלית בנושא הזכות לשרת בצה"ל. הזכות הזו, הפכה בימים האלו לצורך לאומי וביטחוני דחוף. שמירה על צבא העם היא צורך קיומי של הבטחת עתידנו שאי אפשר להתפשר עליו. זה מה שרוב הציבור בישראל מבין - וזו החובה שלנו כנבחרי ציבור לפעול כדי שזה יקרה. לכולם מגיעות זכויות שוות. לכולם מגיע לשמור על אמונותיהם ודרך חייהם. וכולם צריכים לקחת חלק בזכות לשרת את המדינה. אפשר לעשות זאת. חובה לעשות זאת, בתהליך נכון ובהסכמה רחבה גם עם החרדים וגם עם הערבים. כי רק ביחד, ננצח".