שר הביטחון יואב גלנט השיב למבקריו מהליכוד ומהקואליציה אודות חוק הגיוס, ותקף בחריפות את חבריו לאור הביקורת שהשמיעו לאחרונה בנושא.

קרעי נגד גלנט: "החליט מי שהחליט שזה הזמן לחרחר ריב ומדון בעם"
חוק הגיוס יפיל את הממשלה? בליכוד זועמים: "צעד חסר אחריות"

״אין מקום למתקפות על חיילי צה״ל גם לא מצד פוליטיקאים", אמר גלנט, "תזכרו שהחיילים שלנו במלחמה זה לא הזמן ולא המקום״. כמו כן, התייחס לביקורת מתוך הליכוד והבהיר: ״הייתי בליכוד, אני נשאר בליכוד ואשאר בליכוד״.

בנוסף, התייחס שר הביטחון לביקורות הרבות של חברי הקואליציה על על חוק הגיוס: "הצבא זקוק עכשיו לכוח אדם. זה לא עניין של פוליטיקה, זה עניין של מתמטיקה".

יואב גלנט, אריה דרעי  (צילום: נועם מושקוביץ)
יואב גלנט, אריה דרעי (צילום: נועם מושקוביץ)

דבריו של גלנט מגיעים לאחר שבסוף השבוע כתב שר התקשורת שלמה קרעי על הצהרתו של גלנט: "בעוד לוחמינו נמצאים בחזית, החליט מי שהחליט שזה הזמן לחרחר ריב ומדון בעם. בבגדים מהודרים ובהילה ביטחונית החליט כי הוא השליט ובלעדיו לא ירים חבר כנסת את ידו בעד חוק שלא יקבל את אישורו והסכמת אלו החפצים בהפלת הממשלה. טוב עשה ראש הממשלה כשהבהיר שלבוש והילה לא להם נאוה תהילה, שהוא הממונה כאן, שיגיש גם יגיש הצעת חוק טובה בעיני העם, וכי כאן פועלים לפי רצון העם ולא בהסכמה מוחלטת בסגנון צפון קוריאה".

כמו כן, גורמים בכירים ביהדות התורה אמרו ל"מעריב" כי "צריך לדון ברכיבי המתווה שהציעו גנץ ואיזנקוט, בהם יעדי הגיוס והסנקציות", הם הבהירו כי "נקודת המוצא והנחת היסוד של כל הדיון היא - כל מי שרוצה ללמוד תורה בארץ ישראל, ילמד ולא יוגבל".

יואב גלנט (צילום: אלעד מלכה)
יואב גלנט (צילום: אלעד מלכה)

כזכור, הסערה החלה לאחר שהשר גלנט הצהיר בשבוע שעבר אודות חוק הגיוס: "בשבועות האחרונים נפגשתי עם ראש הממשלה, עם יו״ר המחנה הממלכתי, עם גורמים מרכזיים בקואליציה וראשי המפלגות החרדיות. ניתן וחשוב להגיע למתווה מוסכם לגיוס - גם של חלק הולך וגדל מהציבור החרדי, התורם כבר עכשיו למאמץ האזרחי. אני קורא לראש הממשלה, להוביל מהלך משותף עם כל סיעות הקואליציה, ולהגיע להסכמות הנדרשות בנושא חוק הגיוס. אני מקווה כי גם חלקים באופוזיציה יצטרפו למתווה שיגובש".