על פי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", גורמים מצריים בכירים טענו היום (שני) כי המתווכים מעריכים שיש התקדמות במגעים וכן שניתן להגיע לעסקת חטופים עד תחילת הרמדאן, קרי יום ראשון הבא. כמו כן, דווח כי גם בכיר בחמאס אמר שהשבוע הראשון של הרמדאן הוא יעד ריאלי לעסקה. בכיר אחר בחמאס טען כי ארגון הטרור העביר את הקריטריונים לשחרור האסירים בתמורה לחטופים, מה שעיכב לעת עתה את ההתקדמות במו"מ. 

ההערכה: חמאס מעוניין לגרור את ישראל להסלמה רחבה ברמדאן
לקראת הפגישה עם גנץ, האריס מגבירה לחצים: "אנשים בעזה מתים מרעב"

כמו כן דווח, כי ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד א-רחמן בן ג'אסם אאל ת'אני הגיע לוושינגטון, שם הוא ייפגש עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן. על פי הדיווח הסיבה הרשמית לביקור היא הדיאלוג האסטרטגי בין קטאר לארצות הברית.

עד כה, משלחת חמאס הכוללת את חליל אל-חיה, סגן ראש התנועה בעזה, דנה בקהיר במגעים לעסקה אך העבירה לקטאר תשובה שלא מקובלת על ישראל. לעת עתה, לא התקבלה רשימה של חטופים חיים. לאחר שבישראל התעדכנו בתשובה של חמאס, הוחלט שלא לשלוח משלחת ישראלית להמשך השיחות בקהיר.

דדי ברנע (צילום: אבשלום ששוני)
דדי ברנע (צילום: אבשלום ששוני)

על פי הדיווחים בכלי התקשורת האמריקאים, העסקה מבוססת על הצעת ארה"ב להפסקת אש בת שישה שבועות שעליה הסכימה ישראל בשיחות בפריז בסוף פברואר. חמאס עדיין לא סיפק כאמור תגובה רשמית לעסקה זו. בכיר ישראלי אמר ל-NBC אודות שני דברים מהותיים שבחמאס חייבים להשיב עליהם כדי להתקדם, רשימה של חטופים שנותרו בחיים, וכן תשובה לגבי מספר האסירים שישוחררו בתמורה לכל חטוף.

כמו כן, בחמאס התייחסו למידע בנוגע לחטופים, ואמרו כי לא יימסרו פרטים אודות גורלם "ללא מחיר גדול". זאת, לאחר שישראל הודיעה כי לא תקיים סבב נוסף של שיחות ללא שארגון הטרור יציג את רשימת החטופים שנמצאים בין החיים.