בסקיי ניוז ערביה דווח היום (שני) כי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן סירב לשוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר תקרית המשאית הסיוע ההומניטרי, שבעקבותיה נהרגו למעלה מ-100 עזתים.

עסקת חטופים כבר השבוע? ההתבטאות המפתיעה של בכיר חמאס
"למנף פיגועים": תוכנית המגירה של סינוואר אם לא תהיה עסקת חטופים

על פי הדיווח, האמריקאים זעמו על אי עמידתו של נתניהו בהבטחתו לנשיא ביידן להשאיר את המעברים מישראל פתוחים תרם להגדלת הסיוע ההומניטרי. כזכור, במהלך אותה תקרית יותר מ-100 פלסטינים נהרגו ויותר מ-200 נוספים נפצעו סמוך לכיכר נבולסי בצפון רצועת עזה, זאת לאחר שכוחות צה"ל הפציצו אזרחים שהמתינו לקבלת סיוע. משרד הבריאות הפלסטיני טען כי באירוע נהרגו 104 פלסטינים. 

התיעוד שפרסם צה''ל מעזה (צילום: דובר צה''ל)
התיעוד שפרסם צה''ל מעזה (צילום: דובר צה''ל)

מתחקיר של צה״ל לתקרית בצפון הרצועה, עולה כי "כתוצאה מאש כוחותינו נפגעו עזתים בודדים, פחות מ-10. מדובר בעזתים שהתקרבו לטנק של צה״ל, מרחק של עשרות מטרים מהכוח. התבצע נוהל מעצר חשוד מסודר - קודם כל ירי אזהרה לאוויר, ובהמשך ירי לעבר פלג גוף תחתון. אין נפגעים לכוחותינו באירוע. ⁠רובם המוחלט של הנפגעים באירוע נפגעו כתוצאה מדוחק ודריסה של המשאיות. אלפי אזרחים בזזו את המשאיות והשחיתו אותן. המשאיות עשו את דרכן למחסות ההומניטריים בעיר עזה".

כזכור, המתיחות בין שני האישים נמשכת, זאת לאחר שבשבוע שעבר ביידן תקף הממשלה בישראל בריאיון שהעניק לתוכנית הלייט-נייט של סת' מאיירס, ואמר כי "לישראל הייתה תמיכה נרחבת ביותר מצד רוב מוחלט של המדינות. אם היא תמשיך כך, עם הממשלה השמרנית כל כך שלה – בן גביר ואחרים – הם יאבדו תמיכה משאר העולם. וזה לא האינטרס שלהם".

ג'ו ביידן, בנימין נתניהו (צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein,קובי גדעון לע''מ)
ג'ו ביידן, בנימין נתניהו (צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein,קובי גדעון לע''מ)

בתגובה לדבריו נתניהו מסר: "מתחילת המלחמה אני מוביל מערכה מדינית שתכליתה לבלום את הלחצים שנועדו לסיים את המלחמה טרם זמנה, ומנגד גם להשיג תמיכה בישראל. יש לנו הצלחות לא מבוטלות בתחום הזה, משום שהיום מתפרסם בארצות הברית סקר 'הווארד-האריס', שמראה ש-82% מהציבור האמריקאי תומך בישראל. כלומר ארבעה מתוך חמישה אזרחים בארצות הברית תומכים בישראל ולא בחמאס. זה נותן לנו עוד משני כוח להמשיך במערכה עד לניצחון המוחלט".

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "הדיווח הזה הוא פייק ניוז. מלשכת ראש הממשלה כלל לא ביקשו שיחה עם הנשיא אחרי האירוע, וגם האמריקאים, שממילא לא האשימו את ישראל באירוע, לא ביקשו שיחה עם ראש הממשלה".