יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נאם היום (שני) במסגרת ישיבת הסיעה השבועית שלו, ובמהלכה תקף בחריפות את הממשלה ואת ניהול המלחמה בעזה. במהלך נאומו, טען ליברמן ש"המלחמה נגמרה מזמן".

דיווח: ביידן סירב לשוחח עם נתניהו לאחר תקרית משאית הסיוע בעזה
הליכוד במתקפה על גנץ: "הביקור בבית הלבן מראה את האינטרס שלו"

"בעוד חודש מהיום הכנסת אמורה לצאת לפגרה, אבל כשרואים את המצב עם החטופים אני לא מבין איך אמורים לצאת לפגרה?", שאל ליברמן בפתח דבריו, "אני קורא ליו"ר הכנסת לבטל את הפגרה, יש הרבה מה לעשות כולל חוק הגיוס חוק התקציב והרבה דברים נוספים".

"ביום רביעי הקרוב נעלה את חוק הגיוס שלנו שיעשה שיוון לכולם, כל צעיר בן 18 יהיה חייב להתגייס, לא משנה אם הוא יהודי וערבי, בצה"ל יחליטו אם הוא יילך לשירות צבאי או אזרחי", הוסיף.

אביגדור ליברמן (צילום: נועם מושקוביץ')
אביגדור ליברמן (צילום: נועם מושקוביץ')

"לגבי המלחמה אני חוזר ואומר, הממשלה הזו הגיעה למיצוי, ממשלה של אפסים", תקף, "אני מנסה להסביר מה קרה כאן בשבוע האחרון: ביום רביעי הייתה מסיבת עיתונאים של שר הביטחון גלנט, למחרת היום נתניהו נותן תשובה הפוכה לגמרי, ולאחר מכן גנץ יוצא לארה"ב בלי לתאם עם ראש הממשלה, ונתניהו עוד עושה פעולת תגמול עם השגריר בוושינגטון נגד גנץ. כל זה טרלול מוחלט".

"זהו עד כאן, הגיע מים עד נפש, מה שאנחנו רואים פה זה שכל אחד מתנהל לפי השיקולים שלו", זעם ליברמן, "איפה ה'ביחד'? אם שלושה חברים בקבינט לא מסוגלים לצאת יחד החוצה איך אפשר לנצח במלחמה בכלל? חוץ מזה אין עכשיו מלחמה, המלחמה הסתיימה ממזמן, מדי פעם חוזרים לרצועה, עושים צעד קדימה ושני צעדים אחורה".

נתניהו גלנט גנץ (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
נתניהו גלנט גנץ (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)

לסיום אמר ליברמן: "אז איך קבינט המלחמה מדבר על רפיח בכלל? גם ראש הממשלה וגם שר הביטחון יכולים להירשם לפסטיבל מספרי סיפורים. מה שקורה בעזה זה לא מלחמה, אין הפצצות של חיל האוויר, אנחנו משלמים מחיר כבד כי הממשלה לא עומדת בהבטחות שלה לציבור".