על רקע ההרוג מפגיעת הנ"ט בצפון ו-134 חטופים בעזה: בפתח ישיבת הסיעה של עוצמה יהודית, יושב ראש המפלגה, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ענה לאחת משאלות העיתונאים וזלזל בראש האופוזיציה, יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד, שביקר אתמול בהפגנות ברחבי הארץ כשלבש חולצה "יחד נתגייס". בתגובה, לפיד הגיב: "שירתי כפול ממך".

מתואם עם גנץ: הצהרת גלנט היא החשובה ביותר שנשמעה מאז הטבח | בן כספית
המניע העיקרי מאחורי חוק הגיוס אינו באמת גיוס חרדים | דעה

ראש האופוזיציה פרסם אתמול פוסט ברשת ה-X ובו כתב: "יצאנו היום לגשרים ברחבי הארץ, אזרחים ואזרחיות, פטריוטים ופטריוטיות, אוהבי הארץ, בקריאה משותפת: יחד נתגייס. מי שלא יתגייס ומי שישתמט, לא יקבל אגורה אחת ממדינת ישראל".

בתגובה, בפתח ישיבת הסיעה, אמר בצלאל סמוטריץ': "לא כמו יאיר לפיד, האיש שהיה בעיתון במחנה, לא יודע אם אפשר לקרוא לזה בכלל שירות צבאי. הגיע לשם עם איזו חולצה - יחד נתגייס - מה הציבור הישראלי מטומטם? הציבור הישראלי מטומטם? כמה אפשר לזלזל באינטליגנציה של אנשים? אנחנו פועלים בעניין נמשיך לפעול בו", אמר.

בתגובה, יאיר לפיד כתב ב-X: "סמוטריץ, תזכורת: בגיל 18 התגייסתי לשירות של 3 שנים מלאות. שזה כפול ממה שאתה ובן גביר שירתתם, ביחד".

נזכיר כי הרקע למחלוקת והוויכוח הוא חוק הגיוס, שפג לפני תשעה חודשים.  בג"ץ הודיע בסוף החודש שעבר כי הוא מוציא צו על תנאי ולפיו הממשלה צריכה להסביר מדוע החלטת הממשלה לא לגייס חרדים לא תבוטל ומדוע לא תפעל לגיוס חרדים. צווים נוספים שהוצאו קובעים כי אין להפחית החל מהיום תקופת שירות של חרדים בצבא ועל הממשלה להסביר למה תקציב הישיבות החרדיות לא ייעצר, מכיוון שהם לא משרתים בניגוד לחוק.

המדינה הודיעה כשבוע לפני כן לבג"ץ כי "לא ניתן לנקוב בלוח זמנים סופי לקבלת החלטות" בנוגע לחוק הגיוס, ואי גיוס חרדים אשר נעשה בניגוד לחוק. בהודעת המדינה נכתב כי גיוס חרדים הינו "סוגייה שעל רגישותה ומורכבותה אין צורך להכביר מילים, בייחוד בעיצומה של מלחמה ובתקופת כהונתה של ממשלת חירום לאומית".

בשישי האחרון שר האוצר הרים את קולו על היועמ"שית במהלך ישיבת הקבינט והצהיר כי יש לדחות את הדיונים: "עניין של פיקוח נפש". טרופר השיב לו: "מה אתה רוצה ממנה? אתה השלטון",  כך דווח בחדשות 12. לפי הדיווח, היועצת המשפטית השיבה "מה זה קשור אלי?", וסמוטריץ' דפק על השולחן ואמר: זה קשור גם אלייך. גם אתם צריכים להבין את חשיבות האחדות בעת הזו. לא טיפלנו בזה 75 שנה. לפתור את זה בתוך חודש זה על גבול הבלתי סביר. יש פה עכשיו עניין של פיקוח נפש. כולנו נבלע צפרדעים ונבין שזה לא הזמן לבחירות".