בריאיון שהתפרסם עמו היום (שני) במגזין "ניו יורקר", נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הביע את תסכולו מהתנהלות ישראל במלחמה וחשף ויכוח שהתנהל בינו לבין קבינט המלחמה.

בכיר בממשל ביידן: "ישראל הסכימה לעסקה, הכדור בידיים של חמאס"
דיווח: ביידן סירב לשוחח עם נתניהו לאחר תקרית משאית הסיוע בעזה

לדברי ביידן, כשביקש מחברי הקבינט לפעול בזהירות רבה יותר בעזה, ענו לו: "גם אמריקה שיטחה את גרמניה במלחמת העולם השנייה". בתגובה ענה להם ביידן כי "זאת הסיבה שסיימנו עם האו"ם וכל הכללים שנועדו להימנע מדבר כזה להישנות".

בריאיון ביידן הביע תקווה להפחתת הלחימה ברצועה, ואמר כי אף שהוא מבין שיש לחץ רב מצד הציבור בישראל על הממשלה לפעול בעוצמה נגד חמאס - זוהי לא בהכרח הדרך הנכונה.

עוד ביקש ביידן ממבקריו להמתין לפירות המדיניות שלו: "צריך לתת לזה רק קצת זמן. הלחץ על ההנהגה (הישראלית) לפעול בכל הכוח נגד חמאס הוא אמיתי. אבל זה לא אומר שצריך להמשיך. זה לא אומר שזה נכון. וכך, אני חושב שאנחנו הולכים לראות - אני מתפלל שנראה - ירידה משמעותית בשימוש בכוח".

בריאיון הביע ביידן תקווה כי יצליח לגרום לישראלים להסכים להקמת מדינה פלסטינית, בתמורה לנורמליזציה עם סעודיה. לפי ה"ניו יורקר", הנשיא אינו בונה על "התגלות" מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ומבלי לומר זאת במפורש - מהמר שהצעה לנורמליזציה סעודית תהיה כה פופולרית בקרב מנהיגי ישראל, עד שלנתניהו לא תהיה ברירה אלא לעסוק בה.

מוקדם יותר היום צייץ הנשיא בחשבון ה-X שלו (טוויטר לשעבר) כי הסיוע ההומניטרי שנכנס לרצועת "אינו מספיק" וכי אין תירוצים לכך.