לשכת ראש הממשלה עדכנה ביום שבת כי ראש הממשלה בנימין נתניהו  ייעדר מישיבת הממשלה בגלל שפעת קלה. מאז, שמועות שונות אודות מצבו של נתניהו החלו להתפשט.

כך לדוגמא, העיתונאי בן כספית כתב כי "הארץ מלאה בשמועות על בריאותו של ראש הממשלה. במקום שאני בא ממנו, לא מפרסמים שמועות. רק ידיעות בדוקות, מוצלבות ונצורות. כשדווח על 'שפעת קלה', אני ידעתי על שפעת קשה, שיעול קשה מאוד וחום. היה חשש לגלישה לדלקת ריאות. לא יודע אם התממש".

דברים דומים דווחו על ידי עיתונאי חדשות 12 ירון אברהם שטען כי ראש הממשלה לא סובל משפעת קלה. זמן קצר לאחר מכן, בלשכת ראש הממשלה סתרו את הדיווח וטענו כי הוא "חסר אחריות". "הדיווח של ירון אברהם בנוגע למצבו הרפואי של ראש הממשלה אינו נכון וחסר אחריות", נמסר מטעם הלשכה.

יו״ר איגוד רופאי בריאות הציבור, פרופ' חגי לוין כתב כי "ראש הממשלה חולה. ממלא מקום ראש הממשלה חולה. ראוי ומתחייב שהציבור יקבל דיווח אמת על מצבו הבריאותי של ראש הממשלה".

לצד זאת, בשעות האחרונות אף הופצה ברשתות החברתיות בקשה להתפלל לרפואתו של ראש הממשלה. בשל כך, הערב (שני) לשכת ראש הממשלה הזימה את חרושת השמועות וטענה כי נתניהו נבדק על ידי רופאו, ד"ר ברקוביץ', ובדיקותיו יצאו תקינות. עוד עדכנה כי נתניהו יערוך מחר את הערכת המצב בנושא הרמדאן שנדחתה מהיום.

 "אנחנו דוחים על הסף את הפייק ניוז בעניינו של ראש הממשלה נתניהו. ראש הממשלה נתניהו לקה בשפעת עונתית שהדביקה מספר רב של עובדי הלשכה.  ראש הממשלה נתניהו נבדק הערב ע״י רופאו ד״ר צבי הרמן ברקוביץ׳ ותוצאות הבדיקה הראו שמצבו של ראש הממשלה טוב. ראש הממשלה נתניהו ממשיך כל העת לקבל החלטות, לקיים התייעצויות, להוביל את המלחמה ולנהל. את כל ענייני המדינה", נמסר. 

כתבנו לענייני בריאות ד״ר איתי גל מוסיף כי לפני כחודשיים פרסמה לשכת ראש הממשלה את הדו"ח הרפואי של נתניהו עליו חתום ד"ר צביקה ברקוביץ רופאו האישי, והמנתח פרופ' אלון פיקרסקי. השניים טענו בדו"ח כי "ראש הממשלה נמצא במעקב רפואי קפדני ושגרתי" וכי במהלך השנה שעברה עבר בדיקות שגרתיות שנתיות "בלא כל ממצא חריג" וכי הוא "שומר על אורח חיים בריא ועל תזונה נכונה".

אלא שהדו"ח מתעלם מההיסטוריה הבריאותית של נתניהו. על פי הידוע ראש הממשלה נמצא ברמת סיכון גבוהה, הוא סובל מעודף משקל, נמצא כבר שנים בתנאי סטרס משמעותיים שכוללים גם מחסור ניכר בשעות שינה, ולפחות על פי דיווחים נוהג לעשן שנים רבות. הוא גם סבל בעבר מבעיות הולכה חשמלית בלבו.

בנימין נתניהו מודיע כי יעבור הליך להשתלת קוצב לב (צילום: לשכת ראש הממשלה)

אשתקד, בזמן שטען שסבל מהתייבשות, הסתבר כי איבד את הכרתו, והובהל לבית החולים שיבא שם נמצא שהוא סובל שוב מהפרעות קצב לב בגינם הושתל בחזהו קוצב המנטר את קצב הלב ומבצע קיצוב חשמלי לצורך הסדרת הפעילות התקינה של שריר הלב. הטכנולוגיה החדשה מבוססת על שילוב שתי פונקציות חישה – זיהוי הפעילות החשמלית של הלב ו"פעולה" – הפעלת כוח חשמלי שמיועד לקצב ולהסדיר את הפעילות החשמלית התקינה של הלב.

לדברי לשכת נתניהו הוא סובל כעת משפעת. לא ידוע אם הוא מחוסן כנגד שפעת מדי שנה, אך בגילו וההיסטוריה הרפואית שלו, הוא נמצא בקבוצת סיכון גבוהה לסיבוכי המחלה.