נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התייחס הערב (שלישי) לדיווחים על פיצוץ שיחות המשא ומתן בקהיר בין ישראל וחמאס ואמר כי "הפסקת האש צריכה להגיע לפני רמדאן, אחרת המצב יכול להיות מסוכן. הכדור נמצא בידיים של חמאס".  בתגובה, אמר נציג ארגון הטרור חמאס בלבנון אוסאמה חמדאן כי "אין מו"מ ללא הפסקת התקיפות".

ביידן דורש מאמיר קטאר: "השיגו עסקה לשחרור חטופים"
"למנף פיגועים, להבעיר את השטח": תוכנית המגירה של סינוואר אם לא תהיה עסקת חטופים

כאמור, מוקדם יותר היום אמר גורם ישראלי אמר כי "אין שינוי בסטטוס. עדיין מחכים לתשובת חמאס". בכירים בחמאס מסרו לרויטרס כי משלחת של הארגון תישאר זה היום השלישי בקהיר, במטרה לקדם את המגעים לסיום המלחמה. מנהיג חמאס באסם נעים אמר: "התנועה הגישה את הצעתה להסכם הפסקת אש למתווכים וכעת היא ממתינה לתגובת הישראלים".

הדבר קרה לאחר שאתמול דווח בחדשות 13 כי חמאס דורש להגדיל עוד את מספר המחבלים ״הכבדים״ שישוחררו במסגרת עסקה, אחרי שבמתווה פריז סוכם על שחרור של עשרות בלבד. על פי הדיווח המתווכות, מצרים וקטר, העבירו את הדרישה הזו לראש המוסד דדי ברנע בימים האחרונים. בכירים ישראלים אמרו לערוץ כי "יש קיפאון כעת במו״מ".

נזכיר כי מוקדם יותר אתמול גורמים מצריים בכירים טענו, כך על פי הדיווח  ב"וול סטריט ג'ורנל", כי המתווכים מעריכים שיש התקדמות במגעים וכן שניתן להגיע לעסקת חטופים עד תחילת הרמדאן, קרי יום ראשון הבא. כמו כן, דווח כי גם בכיר בחמאס אמר שהשבוע הראשון של הרמדאן הוא יעד ריאלי לעסקה. בכיר אחר בחמאס טען כי ארגון הטרור העביר את הקריטריונים לשחרור האסירים בתמורה לחטופים, מה שעיכב לעת עתה את ההתקדמות במו"מ. 

עד כה, משלחת חמאס הכוללת את חליל אל-חיה, סגן ראש התנועה בעזה, דנה בקהיר במגעים לעסקה אך העבירה לקטאר תשובה שלא מקובלת על ישראל. לעת עתה, לא התקבלה רשימה של חטופים חיים. לאחר שבישראל התעדכנו בתשובה של חמאס, הוחלט שלא לשלוח משלחת ישראלית להמשך השיחות בקהיר.

 בחמאס התייחסו למידע בנוגע לחטופים, ואמרו כי לא יימסרו פרטים אודות גורלם "ללא מחיר גדול". זאת, לאחר שישראל הודיעה כי לא תקיים סבב נוסף של שיחות ללא שארגון הטרור יציג את רשימת החטופים שנמצאים בין החיים.