אירוע חריג: הרמטכ"ל הרצי הלוי צעק על חלק משרי הממשלה במהלך אחת מישיבות הקבינט האחרונות שנערכו, כך דווח הערב (שני) בחדשות 12. על פי הדיווח, בעיצומה של הישיבה, מתחו חלק מהשרים ביקורת על הישגי הצבא במהלך המלחמה הנוכחית. 

האו"ם סרב לקשור את חמאס לזוועות בטבח - השגריר ארדן הוחזר לארץ
לאחר פסילתו: בית המשפט העליון בארה"ב בהחלטה דרמטית בנוגע לטראמפ

השרים טענו כי התמרון הקרקעי לא מתבצע בצורה מספיק טובה, וכי קצב ההתקדמות איטי. כמו כן, טענו כי ההחלטה להשאיר את הפעולה ברפיח לסוף היא טעות, כך כאמור על פי הדיווח. 

מחבלים שהסתתרו באמבולנס וחיסול של צלף של ארגון הטרור חמאס (צילום :דובר צה"ל)

בשלב זה, החל הרמטכ"ל לצעוק על השרים: "אני מזכיר לכם שאתם בכלל לא רציתם את התמרון הזה". עוד הוסיף כי "אם צה"ל ומערכת הביטחון וצה"ל לא היו רוצים זאת, בכלל לא היינו פועלים ברצועה".  

מוקדם יותר, שתי הקלטות המפלילות שני מחבלים בארגוני טרור שלקחו חלק במתקפת השבעה באוקטובר ושימשו במקביל כמורים בבתי ספר של אונר״א. בהקלטה הראשונה, מחבל שעובד כמורה לערבית בבית ספר של אונר"א ב׳דיר אל-בלח׳ מתאר את כניסתו לשטח ישראל ומציין שיש בידיו חטופות ישראליות.

כוחות צה''ל ברצועת עזה  (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)

בהקלטה השנייה מתאר מחבל נוסף שעובד כמורה בבית ספר יסודי של אונר"א בחאן יונס כי הוא נמצא בתוך שטח ישראל. על פי אינדיקציות מודיעיניות ניתן לקבוע כי יותר מ-450 מחבלי חמאס והג׳יהאד האיסלאמי ברצועה מועסקים גם כעובדי אונר"א.