הביטאון הליטאי "יתד נאמן", העיתון הנקרא והחשוב ביותר בציבור החרדי, הציג היום (שלישי) מאמר מערכת חריף ובו תקף את הציבור החילוני, זאת על רקע סערת חוק הגיוס.

מנותק קשר? יועצו לשעבר של רה"מ נתניהו חושף את האמת המרה
נתניהו לא ידע? כ"ץ: ״אני קובע מדיניות, נקטתי בצעד תקדימי״

במאמר מערכת חריף שכותרתו "ואנשכנו כחמור", הרומז על יחס תלמידי החכמים לעמי הארצות, העורך של הביטאון תוקף את הציבור החילוני ומבהיר שלימוד תורה הוא חשוב בהרבה מהשוויון בנטל הגיוס.

"צריכים הרבה לומדי תורה", נכתב במאמר. "יש מעט מדי, ואנחנו מכוונים ומעודדים שיהיו עוד ועוד לומדי תורה בעם ישראל, כי זה מחזיק את העם היהודי. אנחנו לא מוגנים, אלא מגינים".

לדברי כותבי המאמר, "זה לא שגם אנחנו תורמים - רק אנחנו תורמים, ומתוך דבקות באידיאל אנחנו מוכנים להקריב וללמוד תורה".

עוד טענו ביתד נאמן כי הדיבורים על שוויון בנטל הם "דיבורי סרק ושקר", והוסיפו כי "הציבור החילוני לקח על עצמו למראית עין את תפקיד שימור העם הישראלי", אז בהכרח שהציבור החרדי "לקח על עצמו את תפקיד שימור העם היהודי, שזה התפקיד הכי חשוב". 

"הציבור החילוני בוסס בליברליות המחקה בדייקנות את הנלוזות שבאומות, ומתבולל במדינתו. זה חוסר שוויון בנטל, מכיוון שרק לומדי התורה הם שמקיימים את העם היהודי", חותם המאמר. "החילוני לא מבין כלל מהי תורה. הלימוד הוא הערך, לא הידע ולא התוצאה. לא אנחנו המשתמטים מחובה יהודית בת 3,000 שנים - הם המשתמטים!".