יו"ר הועדה לביטחון לאומי ח"כ תא"ל במיל' צביקה פוגל ממפלגת עוצמה יהודית שוחח היום (שלישי) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM על המשך הלחימה ואי ההתקדמות בנושא עסקת החטופים.

"אנחנו עומדים, זו הבעיה, אבל בוא לא נזלזל במה שכוחותינו עושים גם בעזה, בצפון, ביו"ש", ח"כ פוגל פורט את הביקורת שלו על התמשכות המלחמה: "בתהליך קבלת ההחלטות משהו מתמהמה ורוב חברי הכנסת מהקואליציה לא אוהבים את זה, אנחנו חושבים שהלחץ והמשך הפעילות הם אלו שיביאו את התוצאות, אם נתקוף עכשיו ברפיח ודיר אל בלאח זה מה שיביא את ההישגים".

חה"כ ממפלגת עוצמה יהודית המשיך ופירט את עמדתו בנוגע לעסקת החטופים: "כולם מדברים על עסקה, כל הזמן שולים מה הקווים האדומים שלי או של עוצמה יהודית - אין לנו קווים אדומים, לנו יש חיצים כחולים שהם שמחזירים את כולם וממשיכים במלחמה להשמיד את החמאס. אני רוצה את כולם. מי שמתעסק בעסקה אומר מי חי ומי מת, לא - אני רוצה את כולם כולל אורון שאול והדר גולדין. או כולם או כלום, אין הבדל, המשפחה של אורון שאול היא בדיוק כמו משפחה של חטוף חי. אם אחרי ההחזרה שלהם נמשיך במלחמה להשמיד את האויב תביא איזו עסקה שאתה רוצה. אני לא עושה הפרדה. בממשלה לא כולם מסכימים על הכל ולכן בן גביר לוחץ בקבינטים לקבל את דעתו ובמקומות שקיבלו את דעתו היו לנו הישגים".

על הגזרה הצפונית הוא מסביר כי "את החטא שעשו קודמנו אי אפשר לתקן בחטאים נוספים, הצבא הוקטן עד מאוד, הוא כבר לא מסוגל לתקוף ולהשיג הכרעה בשתי גזרות, נסיים עם עזה ואז נטפל בצפון ואני מקווה שלא נחזור לגופה שנקראת 1701, כמו סינוואר ככה נגד נסראללה. אם אני הייתי תושב מרגליות אביבים או שלומי התנאי שלי לחזור היה הרחקה בכוח של חיזבאללה 15-20 ק"מ מהגבול ולא רק עד הליטני".

עוד התייחס לחוק הגיוס: "הצבא הוקטן וחייב לגדול, אני לא חושב שיש מישהו שרשאי לא לתרום למדינת ישראל וכמו שיש לנו ספורטאים מצטיינים אז יהיו גם לומדי תורה מצטיינים והשאר יתגייסו. אנחנו צריכים לגייס את כל מי שיכול כדי להגן על עצמנו".

לקראת חודש הרמדאן טען הח"כ כי "הרמדאן הוא חג, אם הם רוצים לציין את החג הזה על כל מאפייניו אז בבקשה, אבל אי אפשר לתת לחמאס שרוצה ללבות את המצב גם ביו"ש וגם בערביי מדינת ישראל. יכול להיות שניצוץ אחד ידליק פה אש ואנחנו צריכים לראות שאנחנו מסוגלים למנוע את זה, ואם לא למנוע אז להגיב לזה ולכן ההגבלות חשובות כי כלום לא שווה אם תיפול שערה מראשו של חייל או שוטר ברמדאן הזה".