ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך הערב  אלה היום (שלישי) דיון בנוגע למדיניות בהר הבית בתקופת הרמדאן. לאחר הדיון התקבלה ההחלטה לאפשר בשבוע הראשון של הרמדאן כניסת מתפללים להר הבית בדומה למספרים שהיו בשנים הקודמות.

בכיר לשעבר במשטרה באזהרה לקראת הרמדאן: "בן גביר מנסה להדליק שריפת ענק"
במערכת הביטחון חוששים: מקרי אלימות של ערביי ישראל יובילו ל"שומר חומות 2"

מדי שבוע תתקיים הערכת מצב בהיבטי ביטחון ובטיחות ותתקבל החלטה בהתאם. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "ישראל שומרת מכל משמר על חופש הפולחן לכל הדתות, בכל אתר בישראל ובדגש על הר הבית. חג הרמדאן קדוש למוסלמים, וקדושת החג תישמר השנה, כבכל שנה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתעלם לכאורה מעמדת המשטרה שמבקשת להגביל את העולים להר הבית בקרב ערביי ישראל, ומנגד סופג מתקפה מהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שמפנה אצבע מאשימה לעברו ואומר כי "נתניהו וקבינט הקטן חושבים שלא ארע דבר ב-7 באוקטובר" ומתריע כי "זו החלטה שמסכנת את אזרחי ישראל ועלולה לאפשר תמונת ניצחון לחמאס".

יו"ר רע"מ מנסור עבאס: "מברך את ראש הממשלה על ההחלטה האחראית לאפשר חופש פולחן למתפללים המוסלמים במסגד אל-אקצא. אני קורא לציבור הערבי לממש את זכותו בתפילות ובקיום המצוות בחודש הקדוש, תוך שמירה על החוק והסדר הציבורי".

בפתח דבריו אמר נתניהו כי ״המדיניות של ישראל תמיד הייתה ותמיד תהיה לשמור על חופש הפולחן לכל הדתות. כך נהגנו כמובן גם בחג הרמדאן, וכך ננהג גם עכשיו. אנחנו נעשה הכל כדי לשמור על חופש הפולחן בהר הבית, תוך כדי שמירה מתאימה של צורכי הביטחון והבטיחות, ונאפשר לציבור המוסלמי לחגוג את החג״.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר דורש להגביל גישה להר הבית של ערביי ישראל, מבחינת הגיל והכמות של מתפללים. המשטרה גם היא בעד ההגבלות. מנגד, הצבא , השב"כ וכן - שר הביטחון גלנט סבורים כי יש להטיל הגבלות על ערביי יו"ש ולא על ערביי ישראל. לטענתם יש להחליט על הגבלות בנוגע למספר הכולל ולנהוג לפי גישה דיפרנציאלית, כלומר - אם אין מהומות , ניתן יהיה להגדיל בהמשך את מספר המתפללים.

בדיון משתתפים שר הביטחון, שר החוץ, השר לביטחון לאומי, השר לעניינים אסטרטגיים, השר איזנקוט, חה״כ דרעי, ר׳ הסגל, ר׳ המל״ל, הרמטכ״ל, מפכ״ל המשטרה, מ״מ נציב שב״ס, מזכיר הממשלה, ר׳ מערך ההסברה, היועמ״שית, סגן ר׳ השב״כ, מזכ״צ רה״מ, ממ״ז ירושלים, ר׳ אמ״ן, ר׳ אמ״ץ, מתפ״ש, ר׳ אגא״ס ורח״ט מחקר.