"קבינט הקונספציה": ח"כ יצחק קרויזר, יושב ראש סיעת "עוצמה יהודית", התראיין לאודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103FM על המשך הלחימה, ועל דעתו על קבינט המלחמה המצומצם, ואמר: "בוודאי שיש לנו הסגות. מי שלא התעורר בשבעה באוקטובר מוזמן להתעורר".

לאחר המטח לגליל אתמול, התושבים שלא פונו מספרים: "אנחנו אוכלוסייה כלואה"
שתי מקלחות בשבוע ובגדים נקיים: תנאי הכליאה של מחבלי הנוחב'א

"אני חושב שמי שאישר אתמול בערב כניסה של עשרת אלפים פלסטינים להר הבית בתקופת הרמדאן נמצא בבעיה קשה מאוד של חוסר הבנת המציאות", אמר על ההחלטה שאין מגבלות על אזרחי ישראל הערבים בעלייה להר הבית. "אנחנו רואים מה קרה בשבעה באוקטובר כשתפיסת העולם של אותם גורמי ביטחון בכירים שהמליצו לממשלה להכניס עוד פלסטינים, עוד עובדים מרצועת עזה ליישובי העוטף, שרק אם נתקפל בפני האיומים שלהם, רק אם ניתן עוד כסף, אז השקט והשלום יגיעו למחוזותינו. ראינו איך זה מתנפץ לנו - מי שלא התעורר בשבעה באוקטובר נמצא בבעיה קשה".

בנימין נתניהו, בני גנץ  (צילום: נועם מושקוביץ)
בנימין נתניהו, בני גנץ (צילום: נועם מושקוביץ)

"ציבור רחב במדינת ישראל בחר בעוצמה יהודית להביא את תפיסת העולם של ציבור במדינת ישראל באמצעות הנציגים, שהם אנחנו, בכנסת ובממשלה", אמר. "נכון, יש לנו הסגות קשות מאוד על מי שמנהל כרגע את הקבינט הקטן, ששבוי בתפיסת עולם מסוכנת מאוד".

הוא המשיך ואמר, "לצערנו הרב יושב שם ראש הממשלה, שני רמטכ"לים לשעבר, אלוף פיקוד לשעבר, והקונספציה חוגגת שם. אתם רואים את זה עד שבעה באוקטובר, יש לנו וויכוח איך הם מפעילים את הצבא אחרי שבעה באוקטובר, ויש לנו הסגות קשות גם על מה שהולך להיות ברמדאן", הסביר את דעתו באשר לביקורת על הממשלה שהוא חלק ממנה.

מפגש קבינט המלחמה עם ראשי רשויות של עוטף עזה (צילום :איתי בית-און / לע״מ)

כשנשאל האם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אשם, ענה: "יש הבדל בין אחריות לאשמה, אבל ראש הממשלה יושב בקצה הפירמידה והוא אחראי", קבע. "לכן כשיש לנו הסגות וטענות על אופן ההפעלה של צה"ל ברצועה ועל צורתה פעולה גם אל מול חיזבאללה בלבנון, בוודאי שיש לנו הסגות כלפי מי שיושב בקבינט. מי שהוא לא הבין שהוא נמצא במזרח התיכון ויש לו יכולת לנהל מו"מ ותקשורת עם האויבים שלנו באמצעות נתינה, התקפלות והתרפסות, קיבל את שבעה באוקטובר. מי שלא התעורר בשבעה באוקטובר מוזמן להתעורר".

כשנשאל האם ראש מפלגתו, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, הוא אחראי על השקט או נתניהו, ענה: "בקצה המערכת יושב ראש הממשלה, הוא אישר את ההכנסה המופרעת הזו של 10 אלף פלסטינים לתוך שטח ישראל, לא לתת לממשלה את הכלים להגביל על עלייה של אותם פורעים שיעלו לרחבת הר הבית ויהפכו אותה במקום רחבת תפילה לרחבת הסתה".

"במזרח התיכון מה שמדבר זה כוח ועוד כוח, ומה שלא עובד בעוד כוח צריך לעבוד בעוד יותר כוח", אמר. "יש לנו הסגות קשות מאוד אל מול קבינט הקונספציה, הקבינט הקטן. גם במבצע ברצועת עזה, יש לנו הסגות קשות מאוד על אופן ההכלה וההשתמשות בכלים שעומדים לרשות הקבינט הזה".

יצחק קרויזר (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
יצחק קרויזר (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

כשנשאל האם הרמדאן זה הזמן הנכון מבחינת ישראל להיכנס לרפיח גם אם המשמעות היא הרחבת המערכה בצפון, ענה קרויזר: "מדינת ישראל לא צריכה להתחשב בשום שיקול שהוא כדי להחזיר את החטופים והחטופות שלנו. אנחנו חייבים להמשיך במלוא העוצמה בלחימה ברצועת עזה, כולל רפיח, כולל ציר פילדלפי, ולהמשיך את השליטה המלאה הביטחונית מצפון הרצועה לדרומה. בשבעה באוקטובר נחטפו אזרחים מביתם ויש לישראל חובה להחזיר אותן בלי להתחשב בשום דבר שקורה מסביב, בשום רעש רקע. כדי להחזיר אותם צריך לפלוש לתוך רפיח, להשתלט על רפיח, לחסל ולהפיל את גדודי החמאס שנשארו שם, כולל שליטה בציר פילדלפי, כולל כיבוש רפיח".

הפגנה נגד חוק הגיוס (צילום: פלאש 90)
הפגנה נגד חוק הגיוס (צילום: פלאש 90)

באשר לחוק הגיוס שיתף, "אנחנו סבורים שזו זכות גדולה לשרת את עם ישראל ולהגן על ארץ ישראל. לכן, אין ספק שבשאיפה אנחנו צריכים שכל נער ונערה בגיל 18 יתייצבו בלשכת הגיוס, אבל אנחנו צריכים להיות פרקטיים. בחברה הישראלית נתוני הגיוס בירידה, ולכן אנחנו צריכים לעשות פה שינוי בתפיסה אל מול הזכות לשרת בצה"ל. זכיתי לשרת כלוחם, ואחר כך שנים רבות כלוחם מילואים. המערכת עצמה, צה"ל צריך בתוך המערכת לייצר תוכניות שאותם המגזרים השונים בחברה הישראלית יוכלו לנהל את אורח החיים. אחרי שבעה באוקטובר יש שינוי בתפיסה בחברה החרדית, שרוצים ומנסים להיכנס לתוך המערכת".

"אני חבר במפלגת עוצמה יהודית של השר איתמר בן גביר, רצנו ביחד, באיחוד לטובת הבחירות, ויש לשר איתמר בן גביר תפיסת עולם שהוא מייצג את הבוחרים שבחרו בו בממשלה, יש ציבור רחב שבחר ורוצה לראות אותנו מובילים ומשפיעים, ואנחנו מובילים ומשפיעים", סיכם.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm