יו"ר ועדת הכספים משה גפני ממשיך להפגין כוחות כנגד האוצר בכל הנוגע לדיוני הוועדה. על רקע המחלוקת עם אנשי אגף התקציבים באוצר, הוא עיכב אתמול אישור סעיפי תקציב חשובים, הנוגעים להגדלת הכנסות המדינה ממסים. בין השאר, הוא נמנע מלהביא לאישור הוועדה את ההצבעה על מס פחמן ועל מיסוי סיגריות בדיוטי פרי (סעיף שממילא עבר מריטת נוצות, שכתוצאה ממנו ייווצר מחסור של 100 מיליון שקל בגביית המסים). גם בסעיפים אחרים נוצר פער במקורות תקציביים, ולפי שעה עדיין לא ברור כיצד יכוסו.

הסיבה לעיכוב בוועדת הכספים היא מחלוקת בין האוצר לבין החרדים בעניין תקנות החינוך אופק חדש לרשתות החינוך החרדיות. ח"כ גפני לוחץ להעביר את התוספות הכספיות שהובטחו למורי החינוך החרדי גם ללא מנגנוני בקרה יעילים, שיאפשרו לאוצר את עצירת הזרמת הכספים.
מדובר בכספים שיוזרמו לרשתות אלה במסגרת הכספים הקואליציוניים שאותם מנסה שר האוצר בצלאל סמטוריץ' להלבין. גם שר החינוך יואב קיש מנסה לגשר על חילוקי הדעות, באמצעות מנגנון חלופי שיאפשר "ללכת עם ולהרגיש בלי".

אלא שבמשרד המשפטים מסרבים לאשר תרגילים אלה ודורשים פיקוח אפקטיבי יותר על הכסף. הדרישות כוללות, בין השאר, אכיפה אפקטיבית של לימודי ליבה והכשרת מורים. אין זו הפעם הראשונה שיו"ר ועדת הכספים עוצר את הדיונים ומפנה אצבע מאשימה כלפי האוצר. בתחילת השנה, כשנדונה תוכנית הסיוע ליישובי העוטף, הוא עצר את הדיונים והמליץ לצדדים ללכת לסמטוריץ', האחראי לדבריו האחראי לעיכוב הדיונים.
עיכוב ההצבעות בוועדת הכספים גורם לאיחור באישור הצעת התקציב במועד. לפי לוח הזמנים המקורי, התקציב אמור היה להגיע לאישור הכנסת בקריאה שנייה ושלישית בשבוע הבא, אבל ספק אם זה יקרה.

באוצר הביעו אתמול אופטימיות לגבי כך שלאחר ששר האוצר ייכנס לעובי הקורה, חילוקי הדעות ייפתרו עד סוף השבוע. באוצר מעריכים שבסופו של דבר יימצא המנגנון המתאים להמשיך בהעברת הכספים לרפורמה בחינוך החרדי, תוך מציאת מנגנוני פיקוח יעילים. במצב הקואליציה הנוכחי, אף אחד לא יכול להרשות לעצמו את פירוק הממשלה בגלל מחלוקת זאת.