הפרשן לענייני ערבים של ידיעות אחרונות, אבי יששכרוף, שוחח הבוקר (רביעי) עם אודי סגל וגיא פלג ב-103FM בעקבות הקשיים במשא ומתן בקהיר על עסקת החטופים.

"לא יודע. אני חושב שמה שעשה פה סינוואר, לפי מה שאנחנו מבינים ושומעים מהשיחות בין נציגי חמאס, זה להמר על כל מה שרק אפשר. לשים את כל הז'יטונים שנותרו לו, ולא נותרו הרבה. הוא אומר 'אני כרגע הולך פה לקראת תבוסה משוגעת, אני מחזיק עדיין בחטופים, לא נכנעתי לחלוטין', אבל בואו נודה רגע מהזווית הפלסטינית, כשהפלסטינים עצמם ינסו לחזור לבתים שלהם, הם יסתכלו על מה שקרה לרצועת עזה וידרשו תשובות מסינוואר וצמרת חמאס", פתח יששכרוף.

"אני חושב שהאיום הגדול ביותר על סינוואר וצמרת חמאס זה בסוף תהליך שלום. הרעיון שמחזיק את חמאס בבסיסו, מה שגורם לו לחיות זה היעדר שלום. אם אתה מציב פה אלטרנטיבה, חלופה נוסח הרשות, זו התבוסה הכי קשה שידע חמאס בתולדותיו. כי בעצם חמאס הובס צבאית ושלטונית. מערבבים אותנו, אנחנו מסתכלים על שלל האופציות, יש פה אולי שלוש - אחת כיבוש ישראלי של רצועת עזה, כמו ימים של לפני 94', אתה צריך לספק להם חשמל, מים, ביוב, אשפה והכול. אופציה ב', זה תנו לחמאס לשלוט, כמו לפני שבעה באוקטובר. והאופציה השלישית אתה חייב להכניס לפה משהו", הוסיף. 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm