סגן ראש השב"כ לשעבר ישראל חסון שוחח עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM. הוא בירך על ההחלטה של ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא להגביל את העלייה להר הבית, ואמר: "ההחלטה הייתה נכונה. ההתנהלות שלו עד ההחלטה הייתה חרפה של היעדר מנהיגות, אני כועס על ראש הממשלה שבכלל העלה את זה לדיון, הוא היה צריך לחבק את אזרחי ישראל הערבים".

הר הבית לקראת התלקחות? "אסור לתת לבן גביר להגשים לסינוואר חלום"
חשש מהתפרעויות ברמדאן: "יש קריאה לערביי ישראל להפגין מהיום הראשון"

על ההחלטות לא להטיל הגבלות על העלייה להר הבית ברמדאן, אמר: "אם אנחנו שולחים את מיטב ילדינו ובנינו לסכן את חייהם, ומראש הממשלה אני לא מצפה להתנהגות מקבילה, אני מצפה להתנהגות ממלכתית כמו המחיילים והמפקדים הנהדרים שלנו. החלטות כגון לא לתת לאזרחי ישראל הערבים חופש פולחן בהר הבית זה להפוך אותם לעוינים. לעשות הגבלות ביהודה ושומרון, אז למה יש לצפות? שהם יעמדו ויגידו 'טעינו'? אנחנו הולכים לכיוון שהפתרון שלנו זה לייצר קואליציה אזורית, אז פה בפנים אנחנו עם התנהגות קפריזית? התחלנו את המלחמה הזאת כאוקראינה והפכנו להיות רוסיה".

הערכת מצב של צה''ל ביהודה ושומרון (צילום: דובר צה''ל)
הערכת מצב של צה''ל ביהודה ושומרון (צילום: דובר צה''ל)

הוא המשיך ואמר: "ההחלטה הייתה נכונה, ראש הממשלה בהתנהלות שלו עד ההחלטה הייתה חרפה של היעדר מנהיגות. אזרחי ישראל הערבים הגיבו כאזרחי מדינת ישראל לאירועים שהתרחשו. קם לו אותו מבהיל", אמר כנראה בהתייחס לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, "שרוצה להבעיר כל דבר ולקח את אירועי הר הבית ולתת לסינוואר את ההצלחה הכי גדולה, ולתת לסינוואר את מה שהוא רוצה ולהגיד שאין פולחן ביום הקדוש להם ולהבעיר את הר הבית. הבעיה שלנו זה לא חמאס, זה איראן, אף אחד לא יצטרף אלינו אם אתה תהיה מתריס".

איתמר בן גביר בהר הבית. צילום: מנהלת הר הבית

הוא המשיך ואמר: "התפיסה המשיחית הזו היא מסוכנת. יש המון תומכי חמאס, בגלל שתהיה איזושהי כרזה או התפרעות של כמה מאות על הר הבית אז אני צריך להכניס את סעודיה לאופוזיציה שלי ולגרום למצרים לא לכבד את ההסכמים איתנו? להגיד לאמירויות לבלוע את הצפרדע? בגלל זה אני כועס על ראש הממשלה שבכלל העלה את זה לדיון, הוא היה צריך לחבק את אזרחי ישראל הערבים".

על עסקת חטופים אפשרית ובקשת האמריקאים להפוגה בלחימה, הוא אמר: "מה שאמר נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן במו פיו זה שהכדור במגרש של החמאס. יכול להיות שהאמריקאים הציעו משהו, אנחנו לא בהכרח חייבים לקבל, חייבים לשקול כל עצה אמריקאית ולחשוב ברצינות. צריך לדון איתם ולהסביר. הוא לא אומר לנו לעשות הפוגה כדי לשכנע את החמאס כי הוא לא נאיבי, הוא מנסה כל דבר שיגרום לכך שהאזור לא יצא לו משליטה".

יחיא סינוואר (צילום: עבד רחים כתיב, פלאש 90)
יחיא סינוואר (צילום: עבד רחים כתיב, פלאש 90)

באשר לראש החמאס יחיא סינוואר שיתף בדעתו, כי "החמאס לא משטה בנו, אנחנו עומדים על עמדותינו, כשאתה עושה הערכת מצב של סינוואר, הוא מאוד רצה לראות את לבנון מתפרצת ללחימה ואת יו"ש מתנפצת ואת אזרחי ישראל הערבים מצטרפים והוא הגיע לכלל תוצאה שמאכזבת מבחינתו, הוא רואה עכשיו האם ברמדאן הוא יכול להעלות את המחיר שלו או לא. הוא רוצה לנעוץ את הציבור הפלסטינאי באתוס של הג'יהאד המוסלמי".