מועצת התכנון העליונה ביהודה ושומרון אישרה היום (רביעי) כ- 3500 יחידות דיור חדשות במעלה אדומים, אפרת שנמצאת דרומית לבית לחם, וקידר שנמצאת בסמוך למעלה אדומים. הישיבה התקיימה בחלוף שנה בדיוק מהעברת הסמכויות האזרחיות ביהודה ושומרון לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' ממפלגת "הציונות הדתית", בתפקידו כשר במשרד הביטחון. בשנה הזו אושרו סך הכל 18,515 יחידות דיור ביהודה ושומרון, ומדובר במספר הגדול ביותר אי פעם של יחידות דיור שאושרו בשנה אחת.

לאחר הפינוי: התושבים שהחליטו לא לחזור יותר לצפון
משפחות החטופים: זו לא ממשלה שתחזיר את יקירכם. נותר לסמוך על צה"ל

סמוטריץ' בירך על ההחלטה: "השנה עשינו דברים גדולים למען ההתיישבות, זו התחלה טובה. במקביל לאישורי יחידות הדיור אנחנו מקדמים הסדרה של ההתיישבות הצעירה, סקרי קרקע והכרזות, מרכיבי ביטחון וכבישים ביהודה ושומרון בהיקפים חסרי תקדים. אויבנו מבקשים לפגוע בנו ולהחליש את אחיזתנו בארץ והמסר שלנו הוא הפוך לחלוטין. מדינת ישראל תמשיך בע"ה לצמוח ולהתפתח בכל מרחביה, וההתיישבות תמשיך לגדול לשגשג ולפרוח".

הוא המשיך וכתב כי "היום כולם כבר מבינים: איפה שיש התיישבות במרחבי הארץ שלנו יש ביטחון, איפה שאין התיישבות יש מפלצות של טרור שמאיימות על מדינת ישראל כולה. ההתיישבות ביהודה ושומרון היא רצועת הביטחון של מדינת ישראל - מגן ישראל. אני מודה לראש ממשלה, לשר הביטחון, לשר לעניינים אסטרטגיים ולאנשי המנהל האזרחי ולשכת התכנון על שיתוף הפעולה".

סמוטריץ' על יהודה ושומרון (צילום: ערוץ הכנסת)