ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון פרסמה היום (רביעי) את המלצותיה. הוועדה הטילה על ראש הממשלה בנימין נתניהו אחריות אישית לאסון, כמו גם על השר לביטחון פנים דאז אמיר אוחנה, מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי, השר לשירותי דת דאז יעקב אביטן, ושמעון לביא, מפקד מחוז צפון במשטרת ישראל בעת האסון, שלקח אחריות והתפטר מתפקידו אחריו. הכתבת והפרשנית הפוליטית של "מעריב" אנה ברסקי שוחחה עם ליאת רון ב-103FM ושיתפה בהשלכות הדו"ח על המערכת הפוליטית.

הטלת אחריות במשקל כבד: לנתניהו אבדו השרידים האחרונים של הבושה | בן כספית
האישה הראשונה שנכנסה למנהרות של שיפא: "תוצר עבודה של שנים"

"אחרי ההודעה של יושב ראש הכנסת, הגיעה גם ההודעה של הליכוד ואני חייבת לומר שמה שניתן שם היה כל כך צפוי שפשוט המתנתי בחוסר סבלנות מתי זה יגיע - ואכן זה הגיע", אמרה בפתח השיחה. "בהודעת הליכוד, כבר בפסקה השנייה, יש מתקפה חריפה על ממשלת בנט־לפיד וניתן להבין כי הוועדה היא בעצם פוליטית, כשאחת מהדמויות הבולטות שם היא שלמה ינאי - לא אחר מאשר מקורב של לפיד. לפי הליכוד, אפילו הציעו לו מקום ברשימת יש עתיד, כך שכל השאר, כבר ידוע. למעשה, אם תהינו לרגע שאולי מישהו יסיק מסקנות וישקול להתפטר חלילה, זה לא באמת מה שיקרה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: רועי אברהם / לע''מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: רועי אברהם / לע''מ)

לדברי ברסקי, "עושה רושם שהציבור לא כל כך מסיק מסקנות. אני שמה לב לשיח שמתעורר בעקבות המסקנות של דו"ח מירון היום וראיתי את אנשי המחאה ואנשי האופוזיציה שכבר באו וטענו ששום דבר לא יעזור חוץ מהמסקנות ברחוב ואז בקלפי. כלומר - רמז להתפטרות. מה שכן יקרה וכבר קורה, זה ששני הצדדים מנסים להפוך את האירוע לכלי פוליטי. מצד אחד כאמור אנשי האופוזיציה ויושב הראש לפיד שאומר שזאת עוד הוכחה שבנימין נתניהו לא לוקח אחריות. בעיניי גם המחאה תנסה לנצל את המסקנות האישיות על נתניהו וכל מה שקשור לאחריותו האישית. צודקים אלה שאומרים שבסוף מי שיבוא לקלפי, יסיק את המסקנות".

נתניהו מעיד בוועדת החקירה לאסון מירון (צילום: לע"מ)

"אני גם ראיתי את השיח בקרב הקבוצות של הליכוד, שם כבר טוענים שזאת עוד מזימה נגד ראש הממשלה על רקע פוליטי", ציינה. "אני חושבת שבאמת המסקנות בשטח, במציאות, קודם כל צפויות לאלה שנגדם תהיה חקירה פלילית. זה לא אומר שחקירה פלילית תיפתח אוטומטית נגד כל אחד ואחת באותה הרשימה של האנשים שנגדם יש מסקנות אישיות. כן בהחלט, בסופו של דבר, מי שעומד לשלם מחיר בפועל זה אלה שנגדם תהיה חקירה פלילית אם וכאשר זה יגיע לבית המשפט".

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני, 103FM