ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון הגישה היום (רביעי) לממשלה את מסקנותיה היום בצהריים. הוועדה הטילה על ראש הממשלה בנימין נתניהו אחריות אישית לאסון, כמו גם על השר לביטחון פנים דאז אמיר אוחנה, מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי, השר לשירותי דת דאז יעקב אביטן, ושמעון לביא, מפקד מחוז צפון במשטרת ישראל בעת האסון, שלקח אחריות והתפטר מתפקידו לאחר האסון.

הפרשן החרדי אחרי הודעת נתניהו: "הוא לא כשיר"
קונספציית הטלת האחריות למרחק של נתניהו מתה היום בייסורים | בן כספית

המקובל הרב יצחק בצרי, שאיבד שלושה מקרובי משפחתו באסון, שוחח עם אריה אלדד ובן כספית ב־103fm ושיתף בתחושותיו הקשות. "אני כל הזמן ניסיתי לא לעקוב אחרי ועדת החקירה כדי שלא אתאכזב, אב היום לא יכולתי, לא התאפקתי - פתחתי את הדוח וממש התרגשתי לקרוא את כל החקירה. כתבו ממש חזק איך הפשיעה הייתה חמורה, אבל כשהגעתי למסקנות של הוועדה - ממש חשכו עיניי. בכלל לא הלכו עד הסוף", אמר בפתח דבריו

"בסופו של דבר אתה שומע ששר המשטרה נגזר עליו שלא יהיה שר המשטרה. הוא יכול להיות שר החוץ, שר הפנים, הכל הוא יכול להיות חוץ משר המשטרה, פשוט כי הוא לא ראוי. אני מציע לכל אלה שמחכים לוועדת חקירה על מהלחמה - תוותרו על זה. זה פשוט בדיחה. פתאום כולם לא אשמים, פתאום הכל נגמר בכלום. בגלל זה העדפתי לא לקרוא את זה. תמיד אמרו  לי שבסוף אני אתאכזב ובאמת התאכזבתי מאוד. אני באמת מציע לכל אלה שמחכים לוועדת חקירה למלחמה ויוצאים להפגנות - בואו תרדו מזה, זה לא יעזור לכולם, זה הכל בדיחה", הוסיף. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)

עוד המשיך כי "היחיד שעשו אותו אשם זה שר הדתות, אבל אני חושב שהוא הרבה פחות אשם משר המשטרה. הרי מי שאחראי על ביטחון הפנים הוא שר המשטרה. אני חושב שכל מה שכתבו נכון, אבל המסקנות נוראיות. הם לא גזרו שום דבר. אדם יכול להבין שמי שיש לו פרוטקציה במדינה שלנו, מגיע לו פרס. הוא אף פעם לא ייענש, הוא רק יעבור מתיק לתיק. זה מה שאנחנו רואים פה. כל המדינה מנוהלת על ידי פרוטקציות. איך יכול להיות שאחרי כל כך הרבה אבדות, שום דבר לא היה פה? בשביל זה אני אומר שעדיף בכלל לא לקרוא את הדו"ח. המומחים הכי גדולים צריכים לשבת כדי לכתוב דברים כל כך פשוטים? לזה חיכינו שלוש שנים?"

"אני כיהודי מאמין אומר שהכל משמיים ומקבל הכל באהבה. עברתי אסון, גם יש לי בת שנפטרה בתאונת דרכים, אבל המסקנות לא שינו את זה. אני הסכמתי לעלות לשידור כדי להגיד לכל אלה שנרצחו ונהרגו ונאנסו במלחמה הנוראית והכל כך קשה שאנחנו עוברים - תפסיקו לחכות לוועדת חקירה. העולם כמנהגו נוהג. המנהיגים יישארו אותם מנהיגים, אותם אנשים, אותם פרצופים. אלה אנשים שמומחים להישאר על הכיסא. יכול להיות ש־15 אנחנו נמצאים בלחמה מול החמאס ולא עשינו כלום? תושבי הצפון נמצאים בגלות, לא בבית שלהם, ומישהו מתייחס אליהם? מישהו חושב עליהם? כאילו לא קורה כלום, כאילו הכל בסדר. אין לי מילים. אני כואב את הכאב של עם ישראל, בוכה כל היום, נשפך פה דם כמו מים ואין מישהו שלוקח אחריות", סיכם.