העיתונאי ומגיש תכנית "הפטריוטים" ינון מגל פתח הערב (רביעי) חזית מול אשת ראש הממשלה שרה נתניהו. מגל הפתיע כאשר מתח ביקורת על רעייתו של ראש הממשלה והאשים אותה בהתערבות בניסוח תגובת הליכוד למסקנות ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון. זאת, לאחר שהמפלגה תקפה את הממשלה הקודמת על ה"התרסה הפוליטית", כביכול, בהקמת ועדת החקירה - תגובה שגררה ביקורת גם מחברי הקואליציה וח"כים מהליכוד.

סערת הנסיעה לוושינגטון: מה חשב הציבור על גנץ בעימות החזיתי מול נתניהו?
"בעיניו כל החללים הם קיסמי שיניים": מתקפה יוצאת דופן בסעודיה נגד סינוואר ונסראללה

"אני לא אוהב את התגובה", הכריז מגל בתוכניתו בערוץ 14. "זו הייתה טעות, היא לקחה את כל הפוקוס מכל האירוע לנתניהו. הוא יצא יחסית בזול מהאירוע, היו המלצות בלי דברים אופרטיביים, הוא היה יכול להחליק את הדבר, להמשיך הלאה, ושום דבר. במקום זה הוא נכנס לניגוח".

לאחר מכן הוסיף: "אני שומע ששרה הייתה מעורבת וזה מעצבן אותי, אני שומע שהיא יותר מדי בלשכה בקריה וזה מעצבן אותי. אני לא אוהב התערבות חיצונית, אני חושב שהדברים צריכים להיות ענייניים והתגובות צריכות להיות מדודות. אני יודע שהייתה התנגדות לתגובה הזו בצוות של נתניהו. זה ראש ממשלה, יש פה אסון, תהיה ממלכתי, ממשיכים הלאה".

כאמור, בליכוד פרסמו תגובה חריפה למסקנות ועדת החקירה לאסון מירון, שפורסמו הבוקר בדו"ח. "אסון מירון הוא אסון טרגי. ליבינו עם משפחות הקורבנות. בפועל הממשלה כבר יישמה מסקנות מתבקשות והאירוע האחרון במירון התנהל עם קהל גדול וללא דופי. הממשלה תבחן את הצורך בהפקת לקחים אופרטיביים נוספים כדי למנוע הישנות של אסון מעין זה", נכתב בהודעה.

עוד נכתב, כי "עם זאת, צר לנו על כך שלראשונה בתולדות המדינה הממשלה בראשות בנט ולפיד הקימה ועדת חקירה נגד קודמתה בימין הפוליטי, ושחבר מרכזי בוועדה הוא מקורבו של לפיד, שלמה ינאי, שקיבל הצעה ממנו למקום ברשימת 'יש עתיד' לכנסת. זוהי התרסה פוליטית מובהקת לחלוטין. הניסיון הציני והמכוון של לפיד להפוך את אסון מירון לכלי ניגוח פוליטי - לא יצלח".