לאחר הסערה בעקבות הודעת הליכוד אמש נגד דו"ח מירון והטענות להחלטות פוליטיות, ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה למזער נזקים. בהודעה שפורסמה היום (חמישי) על ידי לשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו הנחה את מזכיר הממשלה להביא תוך 30 יום הצעת החלטה בעניין יישום לקחי דו״ח מירון.

הטלת אחריות במשקל כבד: לנתניהו אבדו השרידים האחרונים של הבושה | בן כספית
מסקנות חמורות בדו"ח מירון: אחריות אישית לנתניהו, צעדים נגד אוחנה ושבתאי | הציטוטים המלאים

כאמור, בליכוד פרסמו תגובה חריפה למסקנות ועדת החקירה לאסון מירון, שפורסמו הבוקר בדו"ח, ותקפו את הממשלה הקודמת על ה"התרסה הפוליטית", כביכול, בהקמת ועדת החקירה. "צר לנו על כך שלראשונה בתולדות המדינה הממשלה בראשות בנט ולפיד הקימה ועדת חקירה נגד קודמתה בימין הפוליטי, ושחבר מרכזי בוועדה הוא מקורבו של לפיד, שלמה ינאי, שקיבל הצעה ממנו למקום ברשימת ״יש עתיד״ לכנסת. זוהי התרסה פוליטית מובהקת לחלוטין. הניסיון הציני והמכוון של לפיד להפוך את אסון מירון לכלי ניגוח פוליטי - לא יצלח", נכתב. 

ההודעה עוררה סערה לא רק בקרב מתנגדי נתניהו וחברי האופוזיציה, אלא גם בקרב חברי הליכוד ועמיתיו של נתניהו בממשלה ובקואליציה. כך לדוגמא, כתב ח"כ אלי דלל (הליכוד) כי "אם אין משהו טוב, חכם, מנהיגותי להגיד - עדיף לא להגיד כלום". השר ניר ברקת פרסם תגובה חריפה ועקץ את ראש הממשלה: מנהיגות אחראית צריכה לקחת אחריות כדי להפיק לקחים ולמנוע מחדלים עתידיים. זו טעות קשה להפוך את ועדת החקירה של אסון מירון לאירוע פוליטי. מדובר באסון כבד עם מחירים קשים מאוד בחיי אדם וכדי למנוע אסון נוסף חובת נבחרי הציבור ללמוד מועדת החקירה ולהפיק לקחים. לתפישתי, נבחרנו כדי לשרת את הציבור ולדאוג לביטחונו ולשלומו. מוטלת עלינו החובה לקחת אחריות על החלטות שקיבלנו וליישם את המסקנות שיבטיחו שהמחדלים לא יחזרו על עצמם שוב״.

ניר ברקת, בנימין נתניהו (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
ניר ברקת, בנימין נתניהו (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

שר הפנים משה ארבל: ״אני קורא לדובר הליכוד לחזור בו מהתגובה המבישה ביחס לוועדת החקירה לאסון מירון ומסקנותיה. על כולנו לכבד את ההרוגים ומשפחותיהם ולהבטיח שנעשה הכל ליישום מסקנות הועדה במלואן להציל חיי אדם״. יו"ר חוג נאמני חירות בליכוד והפורום לצדק חברתי, גיל שמואלי: "הודעת הליכוד ביחס למסקנות הועדה הממלכתית לחקירת אסון מירון היא בושה וחרפה ונסיון ציני להפנות עורף לממצעים ולעובדות וזאת אחרי 3 שנות עבודה וחקירה  ובשעה שהמשפחות השכולות שאיבדו את יקיריהם ממתינות למסקנות וללקיחת אחריות. צר לנו כי הצוות המייעץ ליו"ר התנועה בחר לבזות את זכר הנספים ולפגוע בכבודם של אלה המבקשים אמת וצדק. הפוך לגמרי מין המסורת והיחס של מורנו מנחם בגין ויצחק שמיר לוועדות חקירה קודמות. נשמתם עדן . הודעת הליכוד פוגעת במפלגה וגורמת לאובדן אמון ותמיכה הן מציבור בוחרי הליכוד והן מהציבור הכללי".