ברקע משבר חוק הגיוס והמחלוקת העמוקה במערכת הפוליטית, ח"כ אוהד טל (הציונות הדתית) סיפק התבטאות מפתיעה כשבראיון לאתר "כיפה" התבטא נגד תקצוב הישיבות החרדיות, "מדינת ישראל לא יכולה היום להרשות לעצמה, ברמה הפיזית, שיהיה מגזר שלם שלא ישתתף בנטל הביטחוני של מדינת ישראל, גם בציבור החרדי רבים כבר מבינים את הדבר הזה, ואני מדבר עם אנשי מפתח רבים במגזר הזה".

"אבל יש לנו בעיה בהנהגה החרדית שמבינה שזה אבדן הכוח ולכן הם בפחד אימה מהדבר הזה, "מי שלא לומד שיתגייס" זאת אשליה שהם מוכרים לנו כי מבחינתם גם מי שלא לומד לא יתגייס, כי הם מבינים שמקור הסמכות זה הרבנים ואם הם יחשפו למקור סמכות אחר, זה הסוף למגדל הקלפים. והם חוששים שכל הסמכות של הרבנים תקרוס", אמר. 

דברים דומים נשמעו אתמול גם מצידו של שר התפוצות עמיחי שיקלי שאמר בראיון לאיש תקשורת ומגיש הפודקאסט 'כור ההיתוך' שניאור ובר כי מי שלא יתגייס יצטרך לאבד את זכות ההצבעה. "מי שלא יעשו שירות צבאי או לאומי, לא צריכים לקבל זכות הצבעה בבחירות". לדבריו, "אני אופטימי מהדור הצעיר החרדי, יש בו יותר ויותר אנשים שמבינים ורוצים לקחת חלק. עם ההנהגה הפוליטית יש עדיין אתגר משמעותי מאוד. אני מקווה שנפעיל מספיק לחץ כדי לפתור את הסוגייה הזו", אמר שיקלי. 

אוהד טל (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אוהד טל (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

עוד קודם לכן, שר הביטחון יואב גלנט קרא בחודש שעבר לראש הממשלה בנימין נתניהו לפעול למען הבאת מתווה מוסכם על כל חברי הממשלה לגיוס חרדים. "המלחמה הוכיחה, כולם חייבים להיכנס תחת האלונקה. נשיאה משותפת בעול השירות היא אתגר לאומי זה 75 שנים, אתגר זה הגיע לפתחנו בשעת מלחמה-כמוה לא ידענו 75 שנים, ולכן אנו נדרשים להסכמות ולהחלטות-שטרם קיבלנו 75 שנים", אמר.