ראש ה-CIA ביל ברנס הגיע אמש (רביעי) בחשאי למצרים לסבב שיחות בנושא המאמצים לשחרור החטופים, כך אמר בכיר אמריקני. ברנס קיים שיחות בקהיר גם היום והגיע הערב לדוחא בירת קטאר לשיחות נוספות בנושא. ברנס לא צפוי להגיע לישראל בשלב זה.

מדובר במאמץ של הרגע האחרון מצד ממשל ביידן לנסות להגיע לעסקת חטופים לפני תחילת חודש הרמדאן שיתחיל ביום שני. היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן אמר אתמול לבני משפחותיהם של החטופים האמריקנים במהלך פגישה בבית הלבן כי הממשל האמריקני מתכוון להמשיך ללחוץ להגעה לעסקה גם אחרי תחילת חודש הרמדאן, כך לפי שלושה גורמי שמעורים בתכני הפגישה.

הפגנה לשחרור החטופים (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
הפגנה לשחרור החטופים (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

סאליבן אמר כי הבית הלבן סבור שהעסקה הנוכחית שנמצאת על השולחן הוגנת עבור שני הצדדים. הוא ציין כי ארה"ב ממשיכה ללחוץ על חמאס באמצעות מצרים וקטאר והדגיש שהשיחות יימשכו לכל אורך סוף השבוע כדי לנסות להגיע לעסקה.

הנשיא ביידן צפוי להתייחס לסוגיית החטופים במהלך נאום "מצב האומה" שיישא הלילה ולקרוא לעסקה. משפחות החטופים האמריקנים הוזמנו לצפות בנאום ביציע של מליאת הקונגרס. בכיר אמריקני אמר כי ממשל ביידן ממשיך במאמצים כל העת כדי להביא לפריצת דרך לעסקה אך ציין כי ארה"ב לא מציבה דד-ליין לשיחות לשחרור החטופים. "איסמאעיל הניה קרא לאלימות ברמדאן - אנחנו יודעים שייתכן שזה משהו שהם ירצו לעשות. המו"מ הזה הוא הדרך להגעה להפסקת אש. אנחנו יודעים שקיצונים עלולים להשתמש ברמדאן כדי להדליק את השטח", אמר הבכיר אמריקני.